Bukefalos 28 år!

Bukekonstnärer hjälp!

Kibani

Trådstartare
Jag håller på att måla en svartvit tavla men igår tog min svarta färg slut och den jag köpte idag är fel nyans! Svart som svart tänkte jag men oj så fel man kunde ha! :nailbiting: Finns det något jag kan göra för att fixa detta eller är det bara till att jaga "rätt" färg?

Den svarta jag hade hette Ivory black, och blandad med vit fick den en stålgrå/blå ton. Den enda svarta jag hittade nu är Lamp black som tyvärr tar sig en mer smutsigt brun nyans när jag blandar med vit :arghh: Har prövat att blanda i lite blått men jag lyckas inte få till det... Någon som vet något annat man kan göra? Hjälp snälla, jag har lite utav en deadline på denna tavla dessutom :nailbiting: Acrylfärger är det det handlar om förresten.


(kanske borde legat på ett annat forum men hoppas på fler snabba svar här)
 

Liknande trådar

Tjatter Det finns en julklappstråd, så varför inte en julrimstråd? Och allting blir så mycket roligare när man skriver "Den Stora" framför...
Svar
5
· Visningar
1 500
Senast: LindgrenV
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: Tjôta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Nu har jag äntligen lyckats ta lite kort på min lägenhet. Jag har renoverat endel då lägenheten hade hemska tapeter innan (babyrosa, och...
2
Svar
22
· Visningar
5 326
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp