Bukeöden vi minns – så gick det sen

Nån som minns halvblodsstoet som blev tjuvbetäckt?
Nicket var Charlotte nånting o stoet var svart/svartbrun?
Ut kom en jättesöt liten brun hingst som jag har för mig fick rätt bra stam men grå papper då pappan var ung o inte godkänd?

Nån som vet vad som hände med den?
Det var mitt sto Elle. Allt har gått bra för dem båda två. Avkomman sålde jag billigt (pga gråa papper) då jag var gravid och en unghäst till var inte med i planerna. Avkomman Walle som i dag är sju år har gått nationell 130 hoppning och LA:4 dressyr. Jag har har kontakt med ägaren och såg dem tävla för ett par veckor sen. Mamman Elle är 10 år nu och jag äger henne fortfarande men hon är utlånad som avelssto för hon trivdes inte som ridhäst (svår sadeltvång) och fick ett hingstföl i våras och är dräktig igen.
 
Det var mitt sto Elle. Allt har gått bra för dem båda två. Avkomman sålde jag billigt (pga gråa papper) då jag var gravid och en unghäst till var inte med i planerna. Avkomman Walle som i dag är sju år har gått nationell 130 hoppning och LA:4 dressyr. Jag har har kontakt med ägaren och såg dem tävla för ett par veckor sen. Mamman Elle är 10 år nu och jag äger henne fortfarande men hon är utlånad som avelssto för hon trivdes inte som ridhäst (svår sadeltvång) och fick ett hingstföl i våras och är dräktig igen.

Huuur kan det vara sju år sedan?! Minns tråden, och jag hade gissat på typ tre år sen.. :p
 
Det var mitt sto Elle. Allt har gått bra för dem båda två. Avkomman sålde jag billigt (pga gråa papper) då jag var gravid och en unghäst till var inte med i planerna. Avkomman Walle som i dag är sju år har gått nationell 130 hoppning och LA:4 dressyr. Jag har har kontakt med ägaren och såg dem tävla för ett par veckor sen. Mamman Elle är 10 år nu och jag äger henne fortfarande men hon är utlånad som avelssto för hon trivdes inte som ridhäst (svår sadeltvång) och fick ett hingstföl i våras och är dräktig igen.
Tack för uppdatering! Kul att höra att det blev så bra ändå :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp