Bukefalos 28 år!

Bukeproblem nattetid?

Cattis_E

Trådstartare
Är det flera som haft problem med bukefalos mitt i nätterna denna veckan?

De tre senaste nätterna har jag "trillat ur" bukefalos när jag uppdaterat en sida, för att sedan få meddelandet att sidan kan inte visas under ett par-tre timmar innan jag åter kommer in igen.

Men Gunnar kanske har jobbat med uppdateringar eller annat som kan påverka tillgängligheten? Dock verkar det som en del i alla fall kunnat komma in under tiden jag varit borta om man ser till aktiviteten på bland annat snacksidan.

Jag tror inte felet ligger i den här datorn eftersom det alla andra tider fungerar fläckfritt, och även under timmarna jag har problem fungerar andra websidor felfritt.

Jag inser att jag kanske låter gnällig nu, men buke är bra när man måste hålla sig vaken:).
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Inte nattetid, men Bukefalos har för mig varit otroligt segt de senaste 3-4 dagarna. vilken tid som helt på dygnet. Trodde först det var datorn, men alla andra sajter funkar som vanligt. (samma sak på annan dator också för mig) Det är bara buke som är så segt. Fattar inte varför??
Vi kanske får någon förklaring här?
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Fler synpunkter runt detta!?

Cattis_E om du inte kommit in under perioder när andra verkar ha skrivit tyder det på att felet ligger antingen i din dator eller på vägen till Bukefalos servrar. Andra lyckas nå servrarna och skriva.

Under natten söndag till måndag, arbetade jag dock med en sak som möjligen gjorde servern onåbar under ca en halv timme.
Jag har själv ibland drabbats av att ingen sida kommer upp ofta kan det fungera genom att bara uppdatera sidan igen. Ibland under hög belastning kan det även tänkas sega en del.

Om det segar hela tiden eller på tider när belastningen inte borde vara hög måsta jag försöka åtgärda detta.
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Jag har varit med om det där med att det inte går att komma in nattetid, just det där med att sidan inte kan visas under ngra timmars tid.
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Det är lika segt hela tiden. Både på morgonen, mitt på dagen, eftermiddagen och kvällen. Får vänta en stund varje gång jag ska byta sida. Det har bara varit så i 4-5 dagar nu.
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Jag har inte märkt att det skulle gå segare nu, kanske din dator drabbts av något som segar ner, kanske din internetleverantör har "smala linor" till USA där servrarna finns. Som jag kan se det är det dock inget som drabbar alla. Jag har telia som internetleverantör bara som en upplysning (jag tror att de har mycket bra "linor till USA"). Om många användare har råkat ut för denna nypåkommna seghet och det inte beror på något nytt virus eller liknande så behöver jag självklart titta på olika försök till lösningar.
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Jag har inga problem alls med att det segar och har heller inte haft det på länge. Varken dagtid eller nattetid, eller på egen eller lånad dator/uppkoppling (inte Telia).
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Prova att pinga bukefalos när det krånglar.

I XP: Välj kör, skriv "cmd", tryck enter, skriv sen "ping www.bukefalos.com" enter
I W7: Klicka på Start. I sökrutan skriver du "cmd", tryck enter, skriv sen "ping www.bukefalos.com" enter
 
Senast ändrad:
Sv: Bukeproblem nattetid?

KL

För att testa var det går snett, det kanske inte gör så mycket nytta att veta var förståss, så skriv starta commando prompten enligt Tjôtas beskrivning (xpverionen funkar för vista).
Skriv sedan "tracert www.bukefalos.com" inga citationstecken. Som svar får du en lista som kan se ut så härC:\Users\Helena>tracert bukefalos.com

Tracing route to bukefalos.com [75.126.157.242]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 7 ms 7 ms 5 ms Upv-DOC--Bu50.comhem.se [83.251.160.1]
3 9 ms 11 ms 23 ms 83.255.254.64
4 9 ms 10 ms 9 ms mtc-pr-r-01-to-mtc-bb-r-01.comhem.se [83.255.252.206]
5 9 ms 9 ms 9 ms s-b3-link.telia.net [213.248.99.85]
6 8 ms 9 ms 9 ms 80.91.246.249
7 8 ms 8 ms 9 ms te7-4-10G.ar2.ARN3.gblx.net [64.208.110.5]
8 142 ms 141 ms 143 ms te3-6.bbr01.eq01.dal01.networklayer.com [64.215.81.2]
9 147 ms 141 ms 144 ms po2.fcr02.dal01.networklayer.com [66.228.118.182]
10 148 ms 149 ms 157 ms stallet.net [75.126.157.242]

Trace complete.

Kommandot sprar vilken väg trafiken tar och vilken tid det tar, sedan gäller det att tolka resultatet. Får man inget svar på något/några hopp kan dessa servrar vara inställda på att inte svara, en del servar är inställda på att nedprioritera anrop som tracert så det är inte alltid det är sanningen som visas. Jag har inga segheter direkt men det är ganska långa svarstider från hoppen närmst bukefalos servern så kanske är där en flaskhals vid högtrafik i USA/på servrarna.

Har ni höga siffror tidigt i listan så ligger problemet på internet/hos er leverantör. Vad jag får fram pekar mest på att det inte är helsnabbt Bukefalos änden, men det kan lika gärna vara att servern nerprioriterar dena typav trafik som jag skrev innan. Testa även några gånger det kan variera om det är en tillfällig spik.

Jag har också upplevt att nattetid så är Bukefalos tidvis segt/onåbart, har då tagit det som en hint att det är dags att sova ;).
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Delvis *kl*

Jag har inte haft problem nu på en tid. inte sedan veckan jag skapade tråden faktiskt.
Men tro mig, jag uppdaterar sidan ofta, och det är som sagt flera timmar jag inte kommit in då.

Denna dator fungerar under tiden jag haft problem som sagt fläckfritt på andra sidor. Och buke fungerar normalt sett alldeles utmärkt också. Frågade lite fler nattjobbare på snacksidan (när jag återigen kom in) och någon sade att de upplevt samma problem ett par gånger.
Pinga buke som någon sa kan jag tyvärr inte göra för att testa eftersom jag inte har behörighet till kommandotolken på arbetskontot.

Men nu är det som sagt lugnt, återkommer om problemet uppstår igen:).

Lobelia: Jo, ta det som en hint att sova kan man ju göra om man är hemma;).
 
Sv: Bukeproblem nattetid?

Ja faktiskt, vid 22-22.30 brukar linorna bli väldigt smala;), och då kan det ta allt från en bra stund till att ladda upp sidan eller så misslyckas det helt enkelt.
Har pågått några dagar för mig nu, dagtid funkar det bra så jag tror inte att det är något fel i burken möjligen börjar den tröttna vid den tiden.:angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 854
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ När ska man göra det egentligen? Vad är depression och vad är normal buckla i livets väg? Jag har så länge jag kommer ihåg alltid...
Svar
13
· Visningar
2 453
Senast: Squie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 187
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp