gul_zebra

Trådstartare
Vad har ni för burar till vilka djur, vad är det för storlekar?

Själv har jag dels en bur på ca 50*40*40 med en på 40*28*40 (?) till Gudrun och Sivert (råttor)

Till Rex och Reno har jag en hög med hamsterburar på totalt ca 35*25*120 (?)

Till Lurvas (marsvinet) har jag en marsvinsbur, 70*?*40 är den.

Och till Tufsen (kanin) har jag en fågelbur på ca 50*35*60-70. Den står dock alltid öppen så han har hela rummet till godo, det är bara mat- och toaplats :)

Är väldigt osäker på måtten på burarna, menmen... :p
 
Tuva och Nora bor i en kaninbur, 100x50 är den nog skulle jag tro. Dessutom har de fri tillgång till köket via en brygga, men den har inte Nora lärt sig använda än så jag lyfter ut henne med jämna mellanrum så hon får springa runt lite.
 
Marsvinen Theodor och Wilbur bor i en kaninn/marsvinsbur som är 90*50 och så får de vara ute och springa på golvet. Råttgrabbarna Max, Lucas och Diablo bor i en hemmasnickrad bur som är 70*50*120. Deras bur har en spånskiva som tak och på den står en liten låda på ca 30*30 som är delad på två rum, den kan de klättra upp i genom en öppning i taket. Denna fungerar som matförråd :D och sovkammare.

MVH //Malin
 
Ronja, kaninen, bor i en bur med 2 våningar, 100*50 + får springa ut och in som hon vill till en hage utanför. :)
Gösta, katten, bor i lägenheten, 120 kvm + är ute så ofta han vill. :)
Apollo, hästen, bor i stallet i sin box + är ute hela dagarna. :)
 
min kanin bor i en bur *host* box på 3x3 meter men tycker det ä alldeles för litet (vadå bortskämmd :crazy:) så han får oftast vara i hela stallet å härja :)
 
Har marsvin (2st) i samma bur: den är 100 x 50 cm har jag för mig (och 50 hög också tror jag).
Har även en kanin i lika stor bur, men han skuttar oftast lös och sitter mest i den på nätterna.
 
Jösses vilken bur! Den måste han vara nöjd med. Söt hamster du har ser precis ut som min :love:
 
Jo det är klart han är nöjd.. men han håller oftast till på de två översta hyllorna.. :) det är bara på natten han rejsar runt i hela :D
 
båda mina kaniners burar är 110x50x50 men marsvinsburarna är 100x50x50 jag tror att minimåttet på en marsvinsbur är ca 70x50x50 men kan vara mindre och det kan vara mer. :confused:

Värsta lyx för din kanin! Ett helt rum! Hehe! :D
 
Hm, minns inte måtten på gojjornas bur .
Men de skall få en voljär på 85x150x250 :love: :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för djur och vad har ni för burar/inredning till de? Själv har jag en egentillverkat inhägnad till Lurvas (marsvin) och...
Svar
5
· Visningar
1 479
Senast: Pyrusan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp