Bukefalos 28 år!

(Busenkla) växter på mörk balkong?

Septicemia

Trådstartare
Jag hade velat göra vår balkong mysig med växter, i dagsläget är den väldigt trist. MEN...Jag är helt grön på det här och har precis börjat få kläm på blommor inomhus. Vad funkar?
Vi bor på första våningen, balkongen ligger sas infälld mellan husväggarna och i ostlig riktning, vi har morgonsol men det är rätt mörkt mest hela tiden där.

Jag är ganska dålig på att dutta med växter, sånt som gillar konstant dränkning eller uttorkning passar mig bäst :D. Annars är jag hemskt förtjust i träd, palmer och buskar - finns sådant i lämplig storlek som dessutom är lättskött? Balkongen är 2,5*1,7 m och just nu står där bara ett litet cafébord med två stolar så det finns gott om utrymme för större krukor och liknande.
 
Svårt när det är mörkt tyvärr. Typiska skuggväxter är murgröna, myskmadra och andra "skogsväxter". Palmer, träd och buskar hade jag strukit direkt, palmer är exotiska och behöver sol och värme och träd och buskar är svårt att få rätt jordvolym till på en balkong.
Jag rekommenderar att du åker till ett garden center och ser vad de har för skuggväxter.
 
@lady_vip Det var lite det jag misstänkte :( men ska absolut kolla upp dina förslag, tack! Vet inte ens om vi har något större än små blomsterbutiker i närheten. Dags att googla!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp