Bukefalos 28 år!

Bussar och lokaltrafikkaos

Är glad att jag bor här nere i söder där faktiskt snöröjningen funkar utan problem, vi fick 35 cm snö på kort tid för någon vecka sedan och trafikverket hade fixat de stora vägarna och de små kom vägföreningens inhyrda traktor och fixade och vi fick äntligen testa 4-hjulsdriften på bilen :)
Min man var i Stockholm i höstas när det snöade där och när de åkte hem var det fortfarande oplogat inne i stan
 
På regiontrafiken antar jag att låggolv inte är lika vanligt? Tittar man på godsbussarna t.ex, så är dom inte låga. Busstrafiken ska vara tillgänglig för alla, ja. Men då ingår att dom har sämre komfort och sämre väghållning. Och ledbussar, har ni många sådana också? Det är ju annars de värsta i vinterväglag.
Jag skrev ju att linjerna i glesbygden inte hade lågt golv. Ledbussar har jag nog aldrig sett i Gällivare iallafall men hur det är på andra orter vet jag inte. Har inte varit norröver sen 2002 så vet bara hur det var innan dess och minnet är inte så bra.
 

Liknande trådar

Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: Lena_B
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 312
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 649
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp