Butiksmusik

Retina

Trådstartare
Jag skulle bli väldigt glad om ni kunde hjälpa mig genom att ge förslag på låtar/artister till en spotifylista att spela i butiken så att vi i personalen slipper bli totalt urless på att höra samma over and over. Ju fler låtar på listan ju bättre så det är bara att ösa på med allt ni kommer på som kan tänkas passa! :)

Exempel på artister som finns på listan idag är t.ex Coldplay, Adele, Amy Winehouse, Bo kaspers orkester, First Aid Kit, Laleh och liknande. Sådant som inte "sticker ut" för mycket och som är behaglig som bakgrundsmusik när man handlar mat. Det spelar ingen roll om artisten är okänd eller om låtarna är gamla, tvärtom är det trevligt att höra mycket blandat och inte bara det som spelas på radion just nu...

Vad skulle du vilja höra när du handlar mat? :) (Som du kan tänka dig att fler än just bara du skulle uppskatta ;))
 
Lite blandat som inte redan ligger på varannan playlist:

Angels Fall - Angel
Smash Into Pieces - Here to stay
Edwin McCain - I'll be
Denmark + Winter - Stand by me (Re:Imagined)
Gravitonas - One day
Lifehouse - You and me
Gloriana - Best night ever
Train - Drops of jupiter
Gavin DeGraw - Soldier
Matthew Perryman Jones - Out of the shadow
Augustana - Sweet and low
SafetySuit - Anywhere but here
Brad Paisley - Then
 
Håkan hellström
Lars winnerbäck
Ulf lundell
Cornelis vreeswijk
Gyllene tider
Daniel adams ray
Greenday
Isak strand
Elvis presley
Radical face-welcome home, son
Egypt central-home
Mr big

Bland annat dessa har jag på en av mina spellistor :D
 
Haha, åh, musik i mataffär... Jag har seriösa funderingar på att börja handla med hörselkåpor eftersom mataffären här har så hög volym på sin musik att jag glömmer bort vad jag ska handla när jag kommer in... helt hopplöst och får mig alltid att köpa mindre än planerat.

Men ja... de gånger The Ark spelas på oväntade ställen så blir jag glad :p
 
Alltså jag gillar ju oftast lite äldre musik men
Roxette
Alphaville
Heart
Def Leppard
Moody Blues
Dire Straits
Kiss
Tom Jones
Jennifer Rush
Celine Dion
Tina Turner
Sam Smith
Aretha Franklin
Whitney Houston
Belinda Carlile
Richard Marx

har nog alla lite lugnare låtar som kan funka. Och det är väl ungefär vad jag kan komma på utan att kika på min Spotify :p
 
Tack, ni är bäst! :love: Sedan det kom så mycket snö har vårt internet ballat ur så jag får lyssna på alla förslag sedan när det vill samarbeta igen... Det är så svårt att skapa en sån här lista för t.ex Winnerbäck har ju många låtar som är lämpliga men jag vill inte "förstöra" dem eftersom jag lyssnade så väldigt mycket på honom i tonåren. Vill inte börja förknippa låtarna med mataffären. Så det gäller att hitta låtar som är bra, men inte FÖR bra eller personliga. :D Jag har redan offrat ganska många av mina låtar så det är guld värt att få tips på ny musik.
 
Var inne på en restaurang härom dagen som spelade en salig blandning mellan populär musik (typ den du nämnt) tillsammans med disneylåtar och harry potter-temasången bland annat. Jättekul tyckte jag :)
 
Miss Li
Melissa Horn
Tracy Chapman
Kent
Bruce Springsteens softare låtar (Human touch, Streets of Philiadelphia osv)
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 663
Senast: Zaria
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp