Bukefalos 28 år!

Bygga Box, höjd?

carambawinnie

Trådstartare
-Bra höjd på boxdörr, väggar mot stallgång?
- Vill ha hela väggar i boxarna, men hur låga får dom vara utan risk för att hästen skall fasna med huvudet? Vill inte bygga ända upp till taket utan bara en bit så dom ej kommer åt varandra nått större, men ändå kan hälsa lixom.
 
Sv: Bygga Box, höjd?

För att kunna svara på det så måste man veta lite mer, som takhöjd och hur stora hästarna är som ska stå där. Enligt de nya reglerna så ska en stall anpassas efter den häst/hästar som står där. Så det finns inga rikigt fasta mått.
 
Sv: Bygga Box, höjd?

Ridsportförbundet har gett ut en broschyr som heter "Bygga för häst". Gratis och vår Bibel när vi byggde och bygger stallet.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
988
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 337
Senast: BornAgain
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 276
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp