Bukefalos 28 år!

Bygga muskler i "framvagnen"

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jempa77

Hade vet hemma igår för vaccinering och då passade jag på att fråga vad han tyckte om hull och muskelatur.
Han tyckte bak och rygg musklerna va helt ok men därimot frampartiet och bogen behövde mer muskler, nån som har några tips på hur ja ska få till det, bra övningar mm.

Tack på förhand!
 
Sv: Bygga muskler i "framvagnen"

mkt höga lyft!

du kan även köpa benskydd med blyvikter i... då blir det tyngre och hästen får jobba mer!
 
Sv: Bygga muskler i "framvagnen"

om de gäller manke/nacken som de fattas musker på så är de bara att rida hästen i rätt form, då kommer dom musklerna och överlinjen automatiskt.
sen måste ju sadeln passa annars blir de inga muskler endå där.

bogen vet jag inte men de kommer väl med när resten kommer, mycket klättring osv är ju alltid bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
15 917
Senast: Bison
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 603
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp