Bygga muskler?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

j3nnyy

Jag antar att det finns många trådar om den här frågan, men jag lägger till en till!
Min ponny har blivit väldigt smal på senaste tiden, då jag fick henne har hon börjat gå minst 5 dagar av 7 i veckan, och då rids hon och tränas minst en timme om dagen. Hon är 7 år, så det är väl inte för hårt?
Men hon har blivit väldigt smal, vi har ökat på hennes hösilage och även börjat ge cornkross (vet inte riktigt stavningen), vi har också försökt ge henne e-vitamin, men det fick hon en väldig allergisk reaktion av, med nässelutslag över hela kroppen, så de gav jag upp på en gång. Någon som har något tips vad man kan ge? Och även bra tips på övningar som är bra för att bygga muskler?
 
Sv: Bygga muskler?

Vart har den tappat i muskler? Överallt?

En timme om dagen är inte för mycket för en sjuåring, det är dock alltid bra med en vilodag då och då så att de "sätter" musklerna ordentligt.

Om det är ryggen som är mest drabbad tycker jag du ska kolla sadeln så den inte har blivit för trång. Är det bakdelen så rid mycket öppna & sluta, det bygger upp baken.

Sen är Lusern bra, innehåller protein som hjälper musklerna på traven.

:)
 
Sv: Bygga muskler?

Oj, såg nu att du skrivit att hon går fem dagar av sju. Läste slarvigt, sorry :D
 
Sv: Bygga muskler?

Jag lossade denna tråd, som varit nålad överst i forumet i flera veckor, för ett par dagar sen. Är det för mycket begärt att ni använder sökfunktionen och använder de trådar som finns?

Träna muskler-tråden

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Lager
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 667
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 793
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp