Bukefalos 28 år!

Bygga pool.

Narcissa

Trådstartare
Har lite funderingar på att låta bygga en pool här på gården. Någon svar er som har gjort det och hur mycket fick ni betala? Hur lång tid tog det?
 
Sv: Bygga pool.

Jodå jag har byggt en och det gör jag inte om.
Kostnaden beror ju helt på vad du vill ha så lite kan du ju styra själv men ska du ha en normalstor pool 4*8 m så lär du hamna runt 200.000 och uppåt med markarbeten och material.

Nu gjorde jag ganska mycket själv har en kompis som har grävmaskiner så jag betalade inget för maskinen. Men att schakta bort 70m3 jord kräver även lastbilar som kan transportera bort den. Sen tillkommer ju sådant som pooldäck och återställande av tomten till beboeligt skick. Det kan ju i princip bli hur jävla dyrt som helst :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bygga pool.

Vi köpte "byggsats" från Folkpool och byggde själva. Har också en granne med grävskopa som grävde själva gropen för en billig peng samt ordnade fram grus och singel till underarbetet.
En pool på 6,5 x 4 m gick på ca 90 000 kr (5 år sedan) inkl jetstream.
Det var ganska mycket jobb, men om man har tiden och orken så är det helt OK. Tror att det hade gått på lite drygt det dubbla om poolföretaget gjort hela installationen.
 
Sv: Bygga pool.

Fundera på hur ni ska lösa övertäckningen. Vi har poolduk och jag är alltid rädd att något barn ska gå ned där. Krypa under det lilla utrymmet som finns öppet och sen trilla ned.

Poolöverdrag heter det. Poolduk är ju det man har i poolen.
 
Sv: Bygga pool.

Fundera på hur ni ska lösa övertäckningen. Vi har poolduk och jag är alltid rädd att något barn ska gå ned där. Krypa under det lilla utrymmet som finns öppet och sen trilla ned.

Poolöverdrag heter det. Poolduk är ju det man har i poolen.

Vi eller rättare sagt föräldrarna har ngt elstyrt överdrag som är relativt hårt så flera vuxna personer kan gå på det och det går inte att komma under det och det sipprar inte upp vatten heller som det gör på vissa som inte är stabila.
Vårt överdrag är mer som ett hårt golv.
Just för att om något barn eller för den delen en vuxen skulle gå ut och ramla och inte kunna ta sig upp ska man inte drunkna för att överdraget inte är tillräckligt stabilt så vattnet från poolen tränger upp.
 
Sv: Bygga pool.

*kl*

Minimikravet utan poolöverdrag är svårforcerat staket om minst 90cm i höjd.
 
Sv: Bygga pool.

Kl

Usch då.

Har kollat runt lite och funderar på pool ovan mark. Någon som har det?
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska till Limassol om en månad. Jag ska på ett tredagars bröllop och tänkte mest spendera resten av tiden vid poolen men jag önskar...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: SkorpSmulan
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 715
Senast: Lobelia
·
Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: sthu
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp