Bukefalos 28 år!

Byta duschblandare

Samma his mina föräldrar, plötsligt rinner inget varmvatten nästan. Det sätter igen i filtret inne i blandaren. Jag hade skruvat loss och kollat först, är ju ganska uppenbart om där är fullt med skit. :)
 
Termostat blandare är en med inbyggd termostat för att ge jämn värme så gott det går. Om jag fattat det rätt :angel:

Hurdan blandare har du nu? Har du möjlighet att slänga in en bild på din?
 
Hörrni om varmvattnet kommer och går (och kommer tillbaka skållhett för att sedan bli iskallt) varje gång man duschar kan det fortfarande vara blandaren då?

Mvh
noll koll
 
Termostat blandare är en med inbyggd termostat för att ge jämn värme så gott det går. Om jag fattat det rätt :angel:

Hurdan blandare har du nu? Har du möjlighet att slänga in en bild på din?

Jodå, visst kan jag slänga in en bild.

20161219_215604_zpscxpnxcj1.jpg

Jag hoppas på att kunna få ändan ur vagnen på torsdag eller fredag och plocka ner eländet.
 
Hörrni om varmvattnet kommer och går (och kommer tillbaka skållhett för att sedan bli iskallt) varje gång man duschar kan det fortfarande vara blandaren då?
Mvh
noll koll
Det kan det säkert. Min blandare ger lite varmare vatten när jag slår på den efter en intvålningspaus. Sen blir det svalare igen.
 
Det kan det säkert. Min blandare ger lite varmare vatten när jag slår på den efter en intvålningspaus. Sen blir det svalare igen.
Mitt liksom kommer och går, hela tiden. Det är fruktansvärt enerverande men jag har ännu inte lyft ett finger för att fixa det.
 
åh vad bra @ainasoja , tack för svaret! då ska jag greja en ny så fort andan faller på (dvs den dagen jag totallessnar på att få iskalla jättechocken helt plötsligt när jag duschar) :up:.
 
Mitt liksom kommer och går, hela tiden. Det är fruktansvärt enerverande men jag har ännu inte lyft ett finger för att fixa det.

Så var det här och precis likadant för grannarna. Vi felanmälde det och problemet försvann, utan att nån var inne i min lägenhet så det var nåt annat än blandaren inne i duschen i alla fall.
 
När jag var på jakt fans det två sorters känselkroppar FM-matson (FMM) stor och liten. Finns säkert några till idag.

Sök på Vårgårda så fanns reservdelslistor.
 
Nu minns jag inte hur jag gjorde men hade det problemet där jag bodde förut. Jag eller brorsan plockade isär den och vred på något i den. Efter det blev vattnet varmt. Jag tror den hade fastnat på något sätt invändigt. Det höll något år sen fick jag göra om samma sak igen. Det här var 2002-2003 så jag minns inte så noga mer än att jag slapp frysa i duschen efter det.
 
Man kan ju betänka att det ändå är en del finmotorik i bländarna, och det räcker med aldrig så lite skit eller kalk för att det ska hänga sig och inte fungera smärtfritt.

Det kan vara väl värt att plocka ner och rengöra för att testa, särskilt om budgeten är ansträngd.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Man kan ju betänka att det ändå är en del finmotorik i bländarna, och det räcker med aldrig så lite skit eller kalk för att det ska hänga sig och inte fungera smärtfritt.

Det kan vara väl värt att plocka ner och rengöra för att testa, särskilt om budgeten är ansträngd.

Jo och då går det att se vad som sitter för känselkropp där inne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 530
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 089
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp