Bukefalos 28 år!

Byta foder..?

B

Bopplan

Jag har ett litet problem och skulle behöva några kloka råd.

Jag har en Jack Russel på drygt 7 månader. Nu äter han Royal canin mini junior. Jag bytte till det när han var ungefär 5 månader. Innan så åt han Doggy gröna, men han tyckte inte om det och jag tycker att det verkar vara väldigt svårsmält.
Så nu till problemet, i bland, ganska ofta, är han lite lös i magen och pruttar välgigt mycket. tycker hans avföring och pruttarna luktar väldigt illa, värre än normalt. Puls att han har börjat äta väldigt dåligt på senaste tiden.
Så jag har börjat funder på om jag ska byta foder igen? Eller gå till en vetrinär? Han kanske har något problem med matsmältningen?
Om jag ska byta foder, till vilket?

// CÅ
 
Sv: Byta foder..?

Jag rekommenderar färskfoder. Min familjs hundar (jakthundar) funkar hur bra som på färskfoder.
 
Sv: Byta foder..?

hum, aa de kanske fungerar.

Ingen annan som har nåt förslag? Vad använder ni för foder å vad har ni för hundar? erfarenhet av hund som mat vägrar? JR är ju inte direkt kända för att vara kräsna.... :confused:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 838
Senast: Lilla-S
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508
Hundhälsa Hej, Har i ca 2 månader bytt till MUSH helfoder till min kräsna vovve, det har passat väldigt bra då hon älskar det och samtidigt på...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: Rebe92
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 849
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp