Bukefalos 28 år!

Byte av transportmatta...

A

Ardnas

Ja, vi ska byta mattan på rampen i transporten, och vi har hittat rätt matta och så, men hur får man fast den?? Det är alltså en kraftig tygmatta (likadan som satt där original) ca 1 cm tjock. Originalmattan är fastsatt med häftklammer modell kraftig. Jag har varit in på ett uthyrningsställe för maskiner,men dom hade inte någon maskin som klarade av så kraftiga klammer som behövdes... Dessutom är ju rampen inte så tjock egentligen så jag vet inte om det blir svårt att skruva, utan att de går igenom? Så vad gör man? Någon som renoverat transport som har tips?
 
Sv: Byte av transportmatta...

Eftersom det ligger lister/ribbor tvärs över rampen på mattan så borde ni kunna skruva fast den med skruvar med platt huvud.Då dessa ribbor placeras ovanpå skruvarna.Sedan ute vid kanterna så får ni skruva så pass att huvudena på skruven kommer så långt ner i mattan som möjligt.
 
Sv: Byte av transportmatta...

Fast det ligger inga ribbor tvärs över på den här. Men vi får väl kanske testa med skruvar med platt huvud, och brickor på för att de inte ska gå rakt igenom mattan bara. Jag vet inte riktigt... Tack iaf!
Fler tips tas tacksamt emot!
 
Sv: Byte av transportmatta...

Min sambo limmade min med nåt epoxylim eller nåt.. Sitter som berget o inget vatten kommer in under :D
 
Sv: Byte av transportmatta...

Jaha, vi har faktiskt funderat på det också ett tag, men blev så osäker på om det skulle hålla! Men då verkar det ju som att det kanske skulle funka. Epoxylim, det ska jag säga till min sambo, det är han som fixar sådana här saker! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har hamnat i en jobbig sits. Jag började rida igen i vuxen ålder efter 22 års uppehåll. Är lite feg och tycker bäst om att bara...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 660
Senast: lobell
·
Träning Hej. Har läst en del trådar om detta men de flesta tyckte jag inte stämde riktigt med mitt problem så jag provar här om någon kan ge mig...
Svar
8
· Visningar
974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp