Bukefalos 28 år!

Canturano avkommor?

sorbifolia

Trådstartare
Jag har ju fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med i år, och nu är det bara 14 dagar kvar tills beräknad inseminering.... :nailbiting:

Frågade en kompis som håller på med holsteiner-avel om råd, och hon rekommenderade Verdi, Colman eller Canturano.

Canturano har ju varit väldigt "poppis" i kwpn, och har även en del avkommor i Sverige, så jag undrar om någon känner till avkommor efter honom och hur de har blivit?
Har kollat på de resultater som finnst på blup, men i de flesta tillfellen hittar man ju inget om mödernet där, så det är svårt att veta vad som kommer ifrån pappan resp. mamman.... Därför vore det mycket interessant att höra från någon med egna erfarenheter!
 
Jag har ju fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med i år, och nu är det bara 14 dagar kvar tills beräknad inseminering.... :nailbiting:

Frågade en kompis som håller på med holsteiner-avel om råd, och hon rekommenderade Verdi, Colman eller Canturano.

Canturano har ju varit väldigt "poppis" i kwpn, och har även en del avkommor i Sverige, så jag undrar om någon känner till avkommor efter honom och hur de har blivit?
Har kollat på de resultater som finnst på blup, men i de flesta tillfellen hittar man ju inget om mödernet där, så det är svårt att veta vad som kommer ifrån pappan resp. mamman.... Därför vore det mycket interessant att höra från någon med egna erfarenheter!

Inte för att det svarar på din fråga men...
Jag hade valt Colman-sonen Colmander.
 
-stationerad i Sverige
- fina tävlingsresultat med placeringar i 150 (trots att han inte är så ihopriden med ryttaren)
- snygg
- jättetrevlig i skallen
- härlig stam
- fin ridbarhet

Jaha, just vad jag behövde, ännu en interessant hingst! ;) :banghead: :laugh: Har du träffat honom personligen? Evt. hans avkommor?

Nu står dock inte mitt sto i Sverige, så det spelar iofs ingen roll vart hingsten är stationerad, kostar ungefär lika mycket att importera sperma från Sverige som från Tyskland vad jag vet...
 
Jaha, just vad jag behövde, ännu en interessant hingst! ;) :banghead: :laugh: Har du träffat honom personligen? Evt. hans avkommor?

Nu står dock inte mitt sto i Sverige, så det spelar iofs ingen roll vart hingsten är stationerad, kostar ungefär lika mycket att importera sperma från Sverige som från Tyskland vad jag vet...

Aha, du har stoet utomlands.
Då spelar ju den biten ingen roll
 
Och jag hade gått direkt på Colman,han har ju bevisat sin nedärvning gång efter gång i massor med olika länder.
 
Jag har ju fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med i år, och nu är det bara 14 dagar kvar tills beräknad inseminering.... :nailbiting:

Frågade en kompis som håller på med holsteiner-avel om råd, och hon rekommenderade Verdi, Colman eller Canturano.

Canturano har ju varit väldigt "poppis" i kwpn, och har även en del avkommor i Sverige, så jag undrar om någon känner till avkommor efter honom och hur de har blivit?
Har kollat på de resultater som finnst på blup, men i de flesta tillfellen hittar man ju inget om mödernet där, så det är svårt att veta vad som kommer ifrån pappan resp. mamman.... Därför vore det mycket interessant att höra från någon med egna erfarenheter!
Skulle jag avla holsteiner skulle jag använda Clarcon eller Crunch.
 
Och jag hade gått direkt på Colman,han har ju bevisat sin nedärvning gång efter gång i massor med olika länder.

Mja, fast är han inte lite omodern i typen? Har tyvärr inte lyckats hitta några bra filmer på honom. :meh:

Jag gillar egentligen inte de "traditionella" holsteiner hästarna, tycker att de blir för tunga och grova....
 
Skulle jag avla holsteiner skulle jag använda Clarcon eller Crunch.

Mitt sto är Norsk Varmblod och hennes föl kommer reggast i NV, så det behöver absolut inte vara en holsteinare. Måste "bara" vara en riktigt bra hopphingst, som kompletterar mitt sto bra - dvs. bra ridbarhet, egen motor och bra ben. Och gärna en lätt, långlinjerad modell. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp