Bukefalos 28 år!

Centrerad ridning..

malinsky

Trådstartare
Köpte boken då många här på Buke rekommenderade den. Men jag tycker att den är lite väääääl basic? Eller är jag för dålig för att fatta vilka gobitar som finns? :confused:

Har läst både Kyras och Lussans böcker, och jag gillar Kyras, men skulle vilja ha liite mer vägledning. Någon som har förslag på bra ridböcker? Jag ska låna böckerna först denna gång för att slippa bli besviken.. centrerad ridning gick loss på ca 300.. i sjön känns det som :mad:
 
Sv: Centrerad ridning..

Njae, det var snarare så att jag trodde att boken skulle vara en "aha" upplevelse, ngt nytt att komma med, men jag hade kanske lite väl höga förväntningar. Jag har ridit för en tjej som jag nu förstår har mkt av centrerad ridning i sin undervisning utan att tala om det i samma termer, kanske därför jag blev lite besviken. (på boken alltså ;) )

Så det var inget nytt under solen, det var nog det jag var besviken på, och min strävan är redan densamma som i boken. Därför skulle jag vilja hitta en annan bok, som ger mer.. Hmm svårt för er att veta, men har ni förslag på böcker så skulle jag vara jätteglad. Har som jag redan skrivit läst Kyra och Lussans böcker. Ska nog köpa Kyras, den gillade jag.

Tips, någon?
 
Sv: Centrerad ridning..

Sylvia Loch har skrivit en som jag tycker är rätt bra som heter Dressage in Lightness.
 
Sv: Centrerad ridning..

Karen Blignault - Successful Schooling, train your horse with empathy.
 
Sv: Centrerad ridning..

Sally Swift har ju två böcker varav den nyaste är Centrerad Ridning. Den är dock mer till för instruktörer...alltså hur man ska lära ut m.m.
Därmed inte sagt att den inte är bra för glada amatörer också.

Dock tycker jag att hennes första bok är bra mycket bättre; Ett med hästen.
 
Sv: Centrerad ridning..

Har du redan en följsam och bra sits så kan jag försdtå att du blev besviken på AHa upplevelser. Den är ju till för oss som blivit snea med ostadig sits och sämre avsaktningar, igånsättningar mm

För att ge svar på vilken bok som passar dig behöver du nog formulera vad exakt du vill få hjälp/få insikt med ?
Vad du gör med dinhäst nu och vad du vill åstakomma?
 
Sv: Centrerad ridning..

Bent Branderups 'Ridning på kandar' är MYCKET bra, tycker jag. Den tar upp skolningen av hästen från inlongering till högsta nivå, samt förklarar tränsbettets, kapsonens och stångbettets fördelar och nackdelar i olika utbildningssammanhang.
 
Sv: Centrerad ridning..

Bent Branderups böcker för dig vidare från den Centrerade Ridningen.

Hälsning Maja
 
Sv: Centrerad ridning..

Hej!

Tack alla för svaren!

Ska kolla skriva ut denna sida och ta med mig till "bibblan". ska inte göra misstaget att köpa en bok utan att veta vad jag får :bump:

Tackar :bow: :bow:
 
Sv: Centrerad ridning..

Jag började läsa Centrerad ridning men förtod inte mycket från början, men sen så gick jag en kurs i CR och efter det så tycker jag att boken är väldigt bra...
 
Sv: Centrerad ridning..

jag måste bara fråga, var hittar ni alla kurser osv i centrerad ridning? skulle hur gärna som helst vilja gå på en!
horsewhisper: var gick du på din kurs i CR?
 
Sv: Centrerad ridning..

Sök med sökorden "Centrerad ridning", tränare eller instruktörer, på olika sökmotorer...

Börja här...

Bukefalos länkarkiv

Och finns det verkligen inga instruktörer i Centrerad Ridning, som länkat sig på bukefalos, kan du fortsätta här...

Svenska Google

:idea:

Det är nog lite svårt att få svar i en tre år gammal tråd...
 

Liknande trådar

Träning letar efter en bok som är rätt väl omtalad. ska handla om ryttarens sits bl.a :p grym förklaring tror att den heter centrerad...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp