Bukefalos 28 år!

Centrerad ridning?

Shaadoow

Trådstartare
letar efter en bok som är rätt väl omtalad. ska handla om ryttarens sits bl.a :p grym förklaring

tror att den heter centrerad ridning, kan de stämma? eller finns det nån annan bok som heter nåt liknande?

ni kanske har något annat bra förslag på böcker om ryttarens sits och träning för ryttare?
Ska göra ett arbete om detta nämligen och behöver insperation :)
 
Senast ändrad:
Sv: Centrerad ridning?

Du tänker nog på Sally Swifts bok "centrerad ridning" och så har hon en bok som heter "ett med hästen"
 
Sv: Centrerad ridning?

nån som vet om förklaringarna är lätta att förstå sig på?
 
Sv: Centrerad ridning?

ja det är säkert den :)
ska kika på den.
inga andra förslag på böcker?
 
Sv: Centrerad ridning?

jag har den boken centrerad ridning av sally swift, men jag tycker bara att den är komplicerad och lite jobbig att läsa. Men sen är det ju olika för alla. Men det är mycket övningar i den som man gör tillsammans med ngn alt utan häst. Den är säkert jätte lätt läst och förståelig för vissa tror jag :) och ja tycker den ändå är ett bra exempel...

TARIA__
 
Sv: Centrerad ridning?

Jag tycker tvärtom, lätta att förstå och framförallt lätta att komma ihåg.
 
Sv: Centrerad ridning?

Jag tycker att övningarna beskrivs bra men det är ett ganska träigt språk, på gränsen till tråkigt. Har man inte tillgång till häst som man kan öva fritt på, går många av övningarna bort. Likaså om man inte har någon CR-intresserad kompis att öva med.
 
Sv: Centrerad ridning?

Jag tycker tvärtom, lätta att förstå och framförallt lätta att komma ihåg.

Håller helt med, ett fantastiskt tydligt bildspråk, som gör det lätt att förstå vad hon menar!
Bra bok för ryttare av alla dicipliner. :laugh:
 
Sv: Centrerad ridning?

låter ju bra :) jag ska försöka införskaffa den boken då jag hört mkt bra om den. men den har utgått i många internetbokhandlar :confused:
 
Sv: Centrerad ridning?

Jag lånade Sally Swifts bok centrerad ridning på biblioteket och jag orkade inte läsa den för jag började snarka direkt. Kanske inte sådär jätteimponerad eftersom jag redan hört det mesta på ridskolan, men jag tyckte ändå att den var väldigt tung och tråkig.
Däremot var bilderna toppen. Jag struntade helt i texten och tittade på bilderna och läste bildtexterna istället, tyckte det kändes helt tillräckligt! (Men så är ju jag också ganska lat:angel:)
 
Sv: Centrerad ridning?

Underbar bok som man borde läsa ett antal gånger. Själv gör jag så att jag läser en del och sedan praktiserar jag det, ska man läsa hela i ett sträck så blir det väldigt mkt info och lite småtråkigt.

Har även ridit för en tränare som praktiserar CR men hon ansåg inte mitt val av hästras tillräckligt bra så det skar sig... Annars så tror jag det är en väldig fördel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 991
Senast: Solstig
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 215
Senast: Motacilla
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp