Bukefalos 28 år!

CFDA-galan

NagelacksBeroende

Trådstartare
Alltså, ursäkta om det är något helt klart och självklart. Men, jag är inte särskilt intresserad utav kläder eller galor eller ... något. :D Är CFDA-galan en stor gala?

När jag googlar (eller försöker, min dator vill inte samarbeta med mig inatt) så verkar den väl hyfsat stor, men jag får inte någon direkt uppfattning om det. Nu läser jag inte tidningen särskilt bra, men vad jag har sett så har det inte stått något om den i typ aftonbladet? Eller har det det? :p


Känns som om jag lever under en sten :angel:
 
Sv: CFDA-galan

Men så smart du är då! :D Jag tänkte inte på wikipedia alls. Det hade ju kanske gått lite fortare än att försöka googla med en dator som man i princip får trampa igång... (Vilket vid närmare eftertanke kanske vore något att ha?! Tvingas träna för att få sitta vid buke, då skulle jag bli tränad! :D)

Nåja, det var ju roligt att den verkar ganska stor iallafall. :D
Tack för hjälpen :D

// Tycker det är trevligt med så många grannar :D
 
Sv: CFDA-galan

Haha, det var så lite. Om inte annat fick ju jag också lära mig något om modebranschen, den där främmande branschen som jag möjligen sett något om på ett ELLE-omslag som blicken av misstag råkat glida över i butiken medan jag letat efter senaste Min Häst.
angel.gif


/ Flyttar in under stenen och hoppas att folk inte misstar min garderob för ett ihopplock från Myrorna
 
Sv: CFDA-galan

Haha! Eller hur :D Lite så är det här med :angel:

Jag undrade bara för min pojkvän har tydligen skrivit musiken som är på klippet där vinnaren till galan visas, och jag hade ju aldrig hört talas om den så jag tänkte väl inte direkt på att det var någon speciell gala :angel:. Men nu inatt när jag inte hade något bättre för mig så fick jag för mig att jag skulle kolla upp vad det var för gala egentligen. Haha! Det var ju liiite större än vad jag tänkte :angel: :D


/ Funderar på om jag ska ta sopsäcken eller papperspåse imorgon, det är ju ändå onsdag :angel:
 
Sv: CFDA-galan

Om man googlar på sopsäck och klänning, så får man ju ändå fram ett par bilder! Så det är ju väldigt praktiskt isåfall, ett "plagg" - många möjligheter. Man kan ju säkert göra både kjol och tröja av det. Frågan är ju bra det går med byxor... Kanske om man nitar ihop det mellan benen lite?

Jag tror det är dags för mig att sova egentligen :angel:
 
Sv: CFDA-galan

Haha, fantastiskt! Och vad häftigt att han gjort det.

Jag tror om inte annat stenhårt på sopsäcksridbyxor som det nästa stallmodet! Det fastnar inte hö eller spån på dem, det går att spola av dem, och hästarna blir miljötränade så fort du rör en muskel, kan inte bli mycket bättre. Nita på så kanske du är vinnare på CFDA-galan nästa år!

/ Borde förmodligen också sova
 
Sv: CFDA-galan

Nänä, det var ju du som föreslog sopsäcken och byxorna så jag ska inte sno från dig! Börja nita och experimentera du, så kan du hämta ut priset till tonerna av din pojkväns vinnarmusik på nästa gala!
biggrin.gif
 
Sv: CFDA-galan

Eh heheh. Någon som har lust att hjälpa mig? :angel: Jag kom på att det hade ju faktiskt varit lite roligt att veta vilka människor det var i videon också :D Riccardo Tisci förstår jag ju att det är ju slutet :angel: Men meeer?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X1gj4IP9ZqE


Edit: Hittade en lista nu, "Jessica Chastain, Adriana Lima, Kanye West, Kembra Pfahler, ?, Liv Tyler, Joan Smalls, Roberto Bolle, Marina Abramovic & Riccardo Tisci". Stämmer namnen, och vem är det som saknas? :)
 
Senast ändrad:
Sv: CFDA-galan

Om man googlar på sopsäck och klänning, så får man ju ändå fram ett par bilder! Så det är ju väldigt praktiskt isåfall, ett "plagg" - många möjligheter. Man kan ju säkert göra både kjol och tröja av det. Frågan är ju bra det går med byxor... Kanske om man nitar ihop det mellan benen lite?

Jag tror det är dags för mig att sova egentligen :angel:

Höhö.. En festivalpolare blev lite avis på att "alla" hade såna sopsäckar med luva (vad heter de? Regnponcho?) så han gjorde en egen variant, utan luva. Hål för armar och huvud bara. Det var med nöd och näppe att han gick i den :D

Angående övriga funderingar om galan: jag har ingen aning. Jag är en såndär som knatar omkring i stallkläder, pyjamasbrallor eller ett par jeans av den billigaste sorten med ett enkelt linne eller någon band-tröja till ;) hoodie om det är kallt.
 
Sv: CFDA-galan

Det var där mitt egna mode kom in, jag följer inte sånt där och har pinsamt dålig koll på vad som är häftigt just nu :p
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 798
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 720
Senast: Imna
·
Relationer Detta med att finna den rätta, hur vet man liksom? Jag är 32 och har inget direkt långvarigt förhållande bakom mig. Hade en kille för...
2
Svar
32
· Visningar
11 392
Senast: Fossing
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 657
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp