Bukefalos 28 år!

Chefen häcklar min ekonomiska sits?

Filifjonkan_

Trådstartare
Fick för tre veckor sen en ny kollega och tillika chef på mitt jobb. Vi är således nu fyra som jobbar i butiken istället för tidigare tre.

Haft det struligt ekonomiskt pga bilen rasade i samma veva som min oförsäkrade katt fick åka in till vet på jourtid och jag plötsligt hade över tio papp i oförutsedda utgifter. Tjänar under medel med if metalls avtal, flyttade dessutom till en dyrare lägenhet än vad jag haft på sju år för att bo närmre jobbet, så pengarna går direkt ut på boende och sånt man behöver för att leva. Inte synd om mig alls, men lite besvärligt då jag gärna hade besiktigat katten för försäkring exempelvis, men inte har råd alls, samma med bilen typ. Skaffade ett extrajobb kväll/helg för att försöka laga hålet i min ekonomi och hörde givetvis med nya chefen för att försäkra mig om att de inte har invändningar.

I julklapp av nya chefen får jag servetter, som ser ut som en bunt 500-lappar. Känner inte människan, så vet inte vad tanken bakom detta var. Just nu är jag lite ledsen och förvånad typ. Är jag bara känslig eller? Hur hade ni reagerat och vad 17 ska jag göra?
 
Fick för tre veckor sen en ny kollega och tillika chef på mitt jobb. Vi är således nu fyra som jobbar i butiken istället för tidigare tre.

Haft det struligt ekonomiskt pga bilen rasade i samma veva som min oförsäkrade katt fick åka in till vet på jourtid och jag plötsligt hade över tio papp i oförutsedda utgifter. Tjänar under medel med if metalls avtal, flyttade dessutom till en dyrare lägenhet än vad jag haft på sju år för att bo närmre jobbet, så pengarna går direkt ut på boende och sånt man behöver för att leva. Inte synd om mig alls, men lite besvärligt då jag gärna hade besiktigat katten för försäkring exempelvis, men inte har råd alls, samma med bilen typ. Skaffade ett extrajobb kväll/helg för att försöka laga hålet i min ekonomi och hörde givetvis med nya chefen för att försäkra mig om att de inte har invändningar.

I julklapp av nya chefen får jag servetter, som ser ut som en bunt 500-lappar. Känner inte människan, så vet inte vad tanken bakom detta var. Just nu är jag lite ledsen och förvånad typ. Är jag bara känslig eller? Hur hade ni reagerat och vad 17 ska jag göra?

Det låter som en väldigt märklig present rent generellt O_o
 
Men oj, det låter som en skum presentide överhuvudtaget men känns ju som en oerhört konstig grej att häckla någon för. Jag hoppas hen bara hade otur när hen tänkte, jag hade nog inte gått vidare med det utan använt dem att torka arslet med...
 
Nej jag hade inte tagit det som en pik. Däremot en rätt kass present men jag har fått rätt dåliga av chefer, servetter kan man ju iaf använda.. :meh:
 
Alltså... jag VET att mina borrare med jämna mellanrum anser att jag är dum i huvudet :p De är dock så smarta att de inte säger det högt :D

Jag förutsätter också att många ord om idioti fällts i samma mening som mitt namn, men det ser jag som en mänsklig rättighet, att ha en åsikt.

Att ha förutfattade meningar, dra alla över en kam och dessutom sätta folk i fack tycker jag snarare tyder på dåliga fattningsförmågor?
 
Just nu är jag lite ledsen och förvånad typ. Är jag bara känslig eller? Hur hade ni reagerat och vad 17 ska jag göra?
Jag tycker nog att du är lite känslig.

Jag tror att det var ett försök till vänlighet som gick fel.

Vi kompisar köpte en gång en röd leksaksferrari i i julklapp åt en studerande vän som hade det väldigt knapert och drömde om en sportbil. Inte elakt utan som en sorts "du har en röd ferarri - jobba vidare på att få en riktig" Gåvan var full av kärlek och med en glimt i ögat.

Chefen kanske gick lite överstyr i sina omsorger. Kanske hade den gåvan blivit alldeles utmärkt när ni lärt känna varann och skapat en relation.
Nu var det för tidigt och det gick fel.

släpp och gå vidare.
 
Jag tycker nog att du är lite känslig.

Jag tror att det var ett försök till vänlighet som gick fel.

Vi kompisar köpte en gång en röd leksaksferrari i i julklapp åt en studerande vän som hade det väldigt knapert och drömde om en sportbil. Inte elakt utan som en sorts "du har en röd ferarri - jobba vidare på att få en riktig" Gåvan var full av kärlek och med en glimt i ögat.

Chefen kanske gick lite överstyr i sina omsorger. Kanske hade den gåvan blivit alldeles utmärkt när ni lärt känna varann och skapat en relation.
Nu var det för tidigt och det gick fel.

släpp och gå vidare.

Min son gjorde något liknande när han var 9 år. Han gjorde ett hus åt mig i slöjden och gav det med orden, jag kan inte köpa ett eget hus åt dig nu mamma men du får det här sålänge :love: Mitt hjärta nästan brast :love: Han visste exakt vad jag drömde om. Hans hus förde tur med sig :heart Bara några år senare hittade jag hem :)
 

Liknande trådar

Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 871
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp