Chinchilla och fåglar

F

Fjunet

Jag har läst att man inte borde ha chinchillor i samma rum som fåglar, eftersom de lätt blir stressade av dem. Stämmer detta?
 
ja har oxå fått lära mig det..men på djuraffärer har dom ju ofta alla djur i samma rum...men det ä kanske för att dom int ehar plats att dela dem i olika på sånna ställen :confused:
 
spelar ingen roll så lenge man har ett hus chincillan kan gå in i när det blir jobbigt.
vad jag har lärt.
( har jobbat 3 år på djurbutik,hadde dom i samma rum,chincillorna fick till och med 4 kull.)
 
Som jag har förstått kan alla smådjur bli stressade av det? Har för mig jag har läst nånstans att man inte får ha det på djuraffärer och så heller pga stress men vet inte var och om det stämmer... :confused:
 
det stämmer,fåglar skall inte va med andra djur,
men ingen håller den reglen.
men om man gör det bästa av situasjonen så har man
ett fri hus åt dom som dom kan gå in i å söke ro
 
Chinchillors största fiender i det vilda är rovfåglar, därför kan de bli mkt. stressade av flygfän. Man märker det ofta överlag på chillor att de blir stressade om man står direkt över dem. De föredrar att ha oss i ögonhöjd.

Sen kan jag tänka mig att de blir stressade av ljudet, som jag förstått det låter fåglar en hel del (ja iallafall i djuraffären).
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Odlingssäsongen närmar sig och jag funderar över alternativ till grönt bärnät över jordgubbarna. Allt för många fåglar fastnar i det...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Nordthor
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 029
Senast: starcraft
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 425
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp