Bukefalos 28 år!

Chokladblomma

Ajda

Trådstartare
Jag har tagit in min chokladblomma och väckt den. Den växer så det knakar, långa skott som kommer.
Min fråga är om den ska klippas? När jag köpte den i somras var ju allt grönt ganska kort och kompakt och stjälkarna med blommor långa. Så verkar den inte alls växa nu.
 
Men då borde den fått för mycket ljus? Den har ju höga skott som kom nu när jag ställde den i ett fönster med relativt mycket sol.
Njae?

Det är få soltimmar och solen är inte så stark än. Testa att fylla på solljuset med en lampa på tidiga mornar och sena eftermiddagar?
Det är få solälskare som får tillräckligt med sol vid den här tiden. Vi har varma bostäder och lite sol. Så värmen gör att den tror det är sommar och söker efter ljuset.
 
Njae?

Det är få soltimmar och solen är inte så stark än. Testa att fylla på solljuset med en lampa på tidiga mornar och sena eftermiddagar?
Det är få solälskare som får tillräckligt med sol vid den här tiden. Vi har varma bostäder och lite sol. Så värmen gör att den tror det är sommar och söker efter ljuset.

Ah så kan det ju vara!
Men ska jag klippa ner skotten, eller låta dem va?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ligger hemma sjuk och fördriver tiden alldeles för mycket vid telefonen. Nu har jag slutat kolla på klipp där de verkar kor och i...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Ajda
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Rosett
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
677
Senast: Pilot
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp