Bukefalos 28 år!

Jag har suttit och läst vad jag har skrivit om skogsträdgård, både mitt projektarbete i skolan och artiklar jag skrivit senare. Även om jag har referenslitteratur så skriver jag en egen text. Men nu tvivlar jag. Är jag säker på att jag inte har snott texter? Den tanken gör mig osäker. Vågar jag publicera vad jag har skrivit?
 

Bläddrade lite i mitt referensmaterial och hittade faktiskt en mening, som jag snott. Och finns det en så kan det finnas flera.
 
Alltså det är inget fel att bearbeta sånt man läst, välja det man tycker är bra och formulera det med sina egna ord. Det är så man skriver artiklar och handböcker. Du gör ett urval av kunskap och förvandlar det till en begriplig och användbar produkt. Om du tycker att du har använt mycket av något - credda författaren med en referens!
 
Alltså det är inget fel att bearbeta sånt man läst, välja det man tycker är bra och formulera det med sina egna ord. Det är så man skriver artiklar och handböcker. Du gör ett urval av kunskap och förvandlar det till en begriplig och användbar produkt. Om du tycker att du har använt mycket av något - credda författaren med en referens!
Jag vet ju inte alls hur mycket jag kan tänkas ha snott.

Men bortsett från det så tänker jag länka till boken som jag haft som referenslitteratur.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 417
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 549
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är ett av mina mål att jag ska gå på skol av slutningen. Eller inte GÅ men vara med. Men iallafall så jag har...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp