Bukefalos 28 år!

CPE/fiberbox - var?

Alltså. Här händer ingenting. Problemet är samma som tidigare, d.v.s. internetanslutningen hoppar upp och ner, ibland i timmar och ibland bara under någon minut.

Nu mailade jag stadsnätet igen (efter att min isp sagt att ärendet nu ligger hos dem, men det är två veckor sen) och fick till svar - återigen - att vad de kan se finns inga störningar på min uppkoppling. Så fick jag en förfrågan om jag vill låna och prova med en annan switch. :confused:

Vadå switch? Vad är det? Är det fel på min uppkoppling helt eller? Känner mig urdum om allt handlar om att jag har kopplat ihop skiten helt fel (men det HAR ju å andra sidan funkat helt klockrent, efter att jag bytte router. Tills för några veckor sedan då).

Jag har, uppenbarligen, en fiberbox i förrådet. Sedan har jag vanliga uttag (RJ45?) inne i lägenheten dit jag med en nätverkskabel har kopplat en router (eller satt direkt i datorn, vilket funkar ibland, precis som anslutningen i övrigt, för att kolla om felet ligger i routern). Saknas det något däremellan då eller? Ah, jag hatar att vara teknikidiot!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp