Bukefalos 28 år!

Creme fraiche + fetaost = ??

Ponsse

Trådstartare
Jag har creme fraiche och fetaost som jag borde använda imorgon! Och 50 meter till affären så jag kan och bör ju köpa några fler ingredienser :D Gärna så billigt som möjligt! :)
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Jag var också inne på pastasås. Eller smula fetaosten i creme fraichen och ha på laxfilér som du ställer i ugnen.
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Lax lät lockande! Ska man ha något mer än lax, fetaost och creme fraiche? Vilka kryddor? / En som inte kan laga mat överhuvudtaget :p

Pasta är ju gott, men känns lite för onyttigt just nu!
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Nu improviserar jag lite (men gör ibland lax med creme fraiche och vet att lax+feta är gott), men jag hade nog haft CF, feta och lite salladskrydda eller så bara.

Servera med sallad och kanske klyftpotatis?
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Jag brukar mosa ihop en fetaost med en burk crème fraîche samt lite svartpeppar och sen lägger jag det ovanpå bitar av lax. Till det äter jag iaf bandspagetti och tunnt hyvlad zucchini och morötter som fått koka med pastan den sista minuten.
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Det låter gott! Får nog bli det :) Tack för hjälpen alla!
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Jag brukar mosa ihop en fetaost med en burk crème fraîche samt lite svartpeppar och sen lägger jag det ovanpå bitar av lax. Till det äter jag iaf bandspagetti och tunnt hyvlad zucchini och morötter som fått koka med pastan den sista minuten.

Det där är SÅ gott och jag lagar fortfarande den rätten då och då, sisådär sex år (!) efter att du introducerat rätten i mitt liv. :D Jag kryddar för övrigt även med salt och vitlökspulver.
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

du har alltså godaste kalla såsen som finns :) det enda som gör den ännu bättre är lite pressad lime och en driva hackad färsk timjan:d
 
Sv: Creme fraiche + fetaost = ??

Exakt! Fetaostcreme, blanda fetan med CF kanske en skvätt citronsaft lite salt och peppar. Klyftpotatis och lax eller kyckling eller annat passande kött till. Lite god sallad. Mmmmm :d

Men allt det andra lät med gott, åhh nu blir jag nästan hungrig igen :angel:
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 227
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 578
Senast: Avalbane
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Rie
·
Mat Min tur att ta med fika tills nästa personalmöte, men vad ska jag baka? Vi är i runda slängar 20 personer, så jag tänker baka i...
2
Svar
29
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp