Bukefalos 28 år!

Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Liten

Trådstartare
Hallelåja! Har en fundering som jag inte hittar något om, varken här eller i TR. Så.. Jag använder gärna extensions (hårförlängningar) i syntet/plast, framför allt cyberlox (såna här) som flätas in i håret. Det enda av mitt egna hår som inte flätas är luggen. Nu, min fundering: är det tillåtet att rida på tävling/CR/PP (ritt, helt enkelt, under tävlingsdag :p) med dessa/liknande saker i håret? Obs, hela håret i cyberlox - inte ett par stycken (:devil: :angel:).

Och ni som tycker att det måste se sjukt/konstigt ut - inga kommentarer tack. Jag älskar dem. Kräver inte att andra ska hålla med mig i det, men jag vill inte ha en massa kommentarer om hur fult det är. Danke :bow: .
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

:love: Har ingen aninng om det är tillåtet eller ej, men varför skulle det inte vara det.
Du har möjligtvis ingen bild på hur det/du ser ut med dem i? Blev sjuk när jag såg sidan, här skall beställas hårfärg!!! Neongrönt är min färg också + svart och illrosa... om man inte är vacket som Heidi Klum så kan man ju åtminstone ha roligt åt sig själv och alltid retar det ju någon. :p
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

:banana:

Mamma (som egentligen avskyr loxen...) trodde att det kanske kunde bli trubbel om de fladdrar i lite vind och nån anmäler till dommaren. Hon hänvisade till att man ska vara klädd "ej nedsättande för sporten".

Jag har dem för att jag älskar dem, helt enkelt :love: . De passar med mig, min person: galen, "skrikig" (jag är väl lite..ehm..högljudd ibland :angel:).. Min plan var att ha cyberox i stort sett från mars och sen sommaren ut (med nån veckas undantag, pga man endast bör ha inflätat i 3 månader i sträck så att hårbotten får vila), i olika färger och så.

(Tog just den bilden bara för att jag tycker att de färgerna tydligast visar hur de ser ut i formen m.m.)

Har gjort en falles (en "lös-svans"):
IM000848.JPG


Men trivs ändå bäst i att ha dem inflätade. Hade dessa två gånger, första gången klarade jag bara en vecka (:cry:), senast hade jag dem i höstas i nästan en månad:
IM000309.JPG


Uppsatta:
IM000311.JPG


Ignorera mig, mitt ansikte. Kolla bara på loxen :D
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Blev sjuk när jag såg sidan, här skall beställas hårfärg!!!

Kom ihåg att bleka håret som f*n innan du använder deras hårfärg bara, annars fäster den knappt :(

Cyberloxen flätas som sagt in. Jag vägrar att göra det själv (flätar in dreads ibland men njae..), har en mycket duktig tjej som flätar in mina för 300kr (tar ca 2-3 timmar beroende på hur långt hår man har).

Jag är gothare (hm, mestadels) till vardags :D
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hmm..
Jag tror inte det finns några regler som säger att man inte får ha sånna där i håret på tävling..
Men det finns möjligen kanske viss risk att du skrämmer vett och sans ur andra hästar och till och med ryttare, hinknissar, funktionärer och andra oskyldiga stackare som inte är så insatt i morderna stilar som goth, punk, rave eller vad det nu tillhör, jag är nog för gammal för sånt där.
En söt tjej som du behöver väl inte spöka ut dej med snablar i håret?
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hur gör man med ridhjälmen?
Kan man ha den på sig trots trädgårdsslangarna i håret?
Eller de kan sticka ut genom ventilationshålen?
// Linda
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

KL

rent genrellt finns väl inget som utesluter det, eftersom man tex. får ha dreadlocks, dock är ju loxen inte av hår, så kanske inte kan räknas riktigt som att det liksom "naturligt tillhär personens kropp" eller nåt haha! Men jag tror det större 'issuet' här kanske är mer säkerhetsmässigt, dvs. att hjälmen kan sitta som den ska.

Är nyfiken, hur funkar det med hjälmen? (haft många vänner med lox/ dreads etc. men aldrig nån som rider eller behövde hjälm hihi!)
btw. du skulle nog gilla Brighton i England, väldigt alternativt ställe :) (bott där i 9 år)
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hmm..
Jag tror inte det finns några regler som säger att man inte får ha sånna där i håret på tävling..
Men det finns möjligen kanske viss risk att du skrämmer vett och sans ur andra hästar och till och med ryttare, hinknissar, funktionärer och andra oskyldiga stackare som inte är så insatt i morderna stilar som goth, punk, rave eller vad det nu tillhör, jag är nog för gammal för sånt där.
En söt tjej som du behöver väl inte spöka ut dej med snablar i håret?

Det var lite det funderingarna gällde..vad säger domaren måntro.. :crazy:
Ingen häst jag mött har reagerat negativt på dem (hittills) (eller..nordisen försökte äta upp dem :rofl:). Hmhmhmhmhmmmm... Vägrar att ta ur dem för jobbet o.s.v., men att bli diskad för håret har jag ju ingen lust med...gränsen går :p

Just loxen hör nog till cyber, vet inte exakt.. :angel:

Och jag är inte söt :devil: :D
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hur gör man med ridhjälmen?
Kan man ha den på sig trots trädgårdsslangarna i håret?
Eller de kan sticka ut genom ventilationshålen?
// Linda

Jag har inga stora ventilationshål (har "vanlig" engelsk hjälm).
Man sätter en stoor gummisnodd en bit ner på loxen, och sen sätter man på sig hjälmen som vanligt. Man får dock ha en-två storlekar större hjälm än vanligt, så att den sitter som den ska och skyddar. Typ som om man ska ha en lite tjock mössa under hjälmen :idea:
Har aldrig haft problem med ridhjälmen med dessa, dock med dreadsen.
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

KL

rent genrellt finns väl inget som utesluter det, eftersom man tex. får ha dreadlocks, dock är ju loxen inte av hår

Dreadlocks är inte sällan av syntethår, och inflätade på samma sätt som loxen :D (= plast). Har såna också, men de ligger mest på hyllan (tungt och jobbiga att ha i, tyckte min hårbotten).
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hihi sant, men jag menade riktigt dreads ;) Är ju van vid att bo där folk verkligen växer ut dom titt som tätt :)

Du kan ju matcha loxen till resten av din dsitans utrustning om du har en "färg" som du kör med liksom...då kan man ju alltid argumentera att dom inte är mer färggranna än utrustningen och att allt ju är mathcat och "prydligt"!
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Mjo jag tävlar ju i äpplegrönt..
Men nej - den färgen kommer jag inte att köpa då jag har rött eller svart hår på sommaren :D *huha* Tycker inte att de loxen är fina IRL :( .

Oroar mig lite för domarens rektion på plast i håret :crazy: , utseendet på loxen är nog mindre problem egentligen. Färg är ju distansare vana vid, I guess. Kanske kan ha dem kortare (axellånga) än jag brukar ha, med lite uppklippningar, så att det inte sticker ut en totalt 90cm lång "man" av plast från hjälmen..hm..
(har don vanligen till midjan vid inflätning, och klipper sen av lite altteftersom de blir slitna och fula i topparna)

Inga arrangörer som har nå't att säga? Hur skulle ni reagera?
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Tror nog också att en lite kortare variant skulle vara att föredra aknske, jag är inte alls emot lox eller nåt annat, men just i detta dilemma kanske det är värt att korta av dom lite, eftersom dom pajjar ju lite om man skulel fläta dom väl? Tänker att det kanske är just 'flängandet' av dom som nån skulel reagera på om dom gjorde det...men å andra sidan kanske det inte är nåt problem alls, fast skulel ju vara intressant att höra från nån arrangör som du sa.
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Det som hästar ev. skulle reagera på är nog om de blåser, de är ju av "flätat" plast och är mycket lätta (får hålla i dem om det blåser riktigt mycket när jag har dem långa, så att hårbotten inte protesterar :D). Om jag kortar av dem lite blir det ju bara ca 20cm "flärpar" som sticker ut under hjälmen.
Har faktiskt provat att göra en fläta en gång.. Det har inte sönder något, men det går inte (för tjockt). Uppsättningsalternativet är snodd (resårband) = hästsvans. Brukar sova med dem uppsatta..

Domare och arrangörer; åsikter tack :D :bow:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

äh - tror inte att ngn domare skulle ha ngt att säga. Folk får väl se ut hur de vill i håret, så länge hjälm bärs. i annat fall måste det ju skrivas in i TR eller ryttarmeddelande inför tävlingen eller liknande!
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

äh - tror inte att ngn domare skulle ha ngt att säga. Folk får väl se ut hur de vill i håret, så länge hjälm bärs. i annat fall måste det ju skrivas in i TR eller ryttarmeddelande inför tävlingen eller liknande!

:banana: :bump: :banana:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Ärligt talat så tänkte jag också direkt på Medusas ormhår.
Fast henne högg de huvudet av, det lovar jag att en distansdomare inte gör.
// Linda
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp