Bukefalos 28 år!

Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Jag måste bara fråga, blir det inte väldigt varmt i sommar med dom där grejerna under hjälmen ? :P
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Moderns kommentar också :p *ler*
men nej, faktiskt inte så stor skillnad. Det syns inte på bild/håll, men tittar man närmre så är det "rör" gjorda av nät med metallictrådar inflätat i. Så har man inte en för liten hjälm (som jag hade förra gången de där var inflätade :cool:) så blir det inte speciellt mycket varmare. Dessutom trycks de ner under hjälmen (= tjockleken halveras).
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Moderns kommentar också :p *ler*
men nej, faktiskt inte så stor skillnad. Det syns inte på bild/håll, men tittar man närmre så är det "rör" gjorda av nät med metallictrådar inflätat i. Så har man inte en för liten hjälm (som jag hade förra gången de där var inflätade :cool:) så blir det inte speciellt mycket varmare. Dessutom trycks de ner under hjälmen (= tjockleken halveras).

okej, men ändå. Även om det är lite tjockare och blir lite varmare, varför ha det överhuvudtaget när du rider ? varför göra det varmare än vad som är från början ? :P

Och blir det inte väldigt äckligt när man rider och svettas under hälmen med dom där i ? :O
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Och blir det inte väldigt äckligt när man rider och svettas under hälmen med dom där i ? :O

Precis min tanke..
Jag hade när jag va yngre bekanta som hade dread locks och dom luktade inte så värst nice i håret. Det luktade... Hår lixom!
Väldigt mycket och inte tvättat Hår! Lägg till lite häst och lite svett så har du en parfym, ljuv som en sommardag!
Fortfarande, du som är en så fin tjej, Liten, behöver väl inte en bläckfisk på huvudet! :)
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

*delvis kl*

Haha! Jag har skrattat mig halvt fördärvad åt kommentarerna ang. de där... Grunkamojserna. Snablar och bläckfiskar :rofl: Jag trodde inte att distansforumet kunde bli ett sånt humorforum! :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

*delvis kl*

Haha! Jag har skrattat mig halvt fördärvad åt kommentarerna ang. de där... Grunkamojserna. Snablar och bläckfiskar :rofl: Jag trodde inte att distansforumet kunde bli ett sånt humorforum! :rofl::rofl::rofl:

Reagerar precis som du men reflekterar också över att den här tråden är så typist "distansig", som jag ser det så är "vi" antingen nyfikna/frågande/skrattar hejdlöst/tycker att det är anningen smaklöst eller vad man nu tycker.
MEN inte en otrevlig kommentar! :bow: :bow: I övriga häst världen är folk annars väldigt snabba att döma, men inte här.
Jag använder mina distanstyglar när jag rider på ridklubben i närheten både på ridskolehästarna och privat, snacka om att man får blickar och kommentarer...
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

okej, men ändå. Även om det är lite tjockare och blir lite varmare, varför ha det överhuvudtaget när du rider ? varför göra det varmare än vad som är från början ? :P

Och blir det inte väldigt äckligt när man rider och svettas under hälmen med dom där i ? :O

För att de tar 1-3 timmar att fläta in, vilket inte heller är något man gör på sig själv. Det är just därför jag funderar på möjligheten att slippa ta ur dem för en ritt...
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Precis min tanke..
Jag hade när jag va yngre bekanta som hade dread locks och dom luktade inte så värst nice i håret. Det luktade... Hår lixom!
Väldigt mycket och inte tvättat Hår! Lägg till lite häst och lite svett så har du en parfym, ljuv som en sommardag!
Fortfarande, du som är en så fin tjej, Liten, behöver väl inte en bläckfisk på huvudet! :)

:rofl:

Dreads är inte jämförbart med cyberlox, eftersom de i princip är täta (ingen luftkonditionering där inte :p), och dessutom suger åt sig vätska (det gör förbannat ont att duscha med dreads - tungt tungt tungt för hårbottnen...). Cyberloxen suger inte åt sig någonting: smuts, svett osv. sköljs ur när man duschar (och i hårbotten använder jag fortfarande shampoo). *katching gah* :D

...och jag är inte söt :devil: haha :D
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Reagerar precis som du men reflekterar också över att den här tråden är så typist "distansig", som jag ser det så är "vi" antingen nyfikna/frågande/skrattar hejdlöst/tycker att det är anningen smaklöst eller vad man nu tycker.
MEN inte en otrevlig kommentar! :bow: :bow: I övriga häst världen är folk annars väldigt snabba att döma, men inte här.
Jag använder mina distanstyglar när jag rider på ridklubben i närheten både på ridskolehästarna och privat, snacka om att man får blickar och kommentarer...

Det är fantastiskt, faktiskt :D :bow:

Hehe, jag har inte fått några kommentarer hittills, men tjejerna från grannstallen höjer liite på ögonbrynen åt det äpplegröna tränset, när vi möts i skogen.. De har helt enkelt inte upptäckt hur kul det är med massa färger :idea: :angel:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Hur får du på en hjälm? Såg att det redan frågat sedan.

Hälsning Maja
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

vanlig fråga, det med hjälmen. Större hjälm är lösningen :D
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

För att de tar 1-3 timmar att fläta in, vilket inte heller är något man gör på sig själv. Det är just därför jag funderar på möjligheten att slippa ta ur dem för en ritt...

Du kan ju inte ta ur dom till en tävling fattar du väl!! Nu när det varit en så het debatt om dem. Jag antar att det är fler än jag som på varje tävling i år kommer att gå och kolla efter det berömda håret!!

Du är rädd för vad domarna kommer att säga när de ser dem.
Min fråga är: -har du sett hur domarna ser ut??? :rofl::rofl::rofl::angel:
( hoppas ingen tar illa upp ;) )
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Du är rädd för vad domarna kommer att säga när de ser dem.
Min fråga är: -har du sett hur domarna ser ut??? :rofl::rofl::rofl::angel:
( hoppas ingen tar illa upp ;) )


hahahaha ! Jaaa, skulle någon ha något att invända så är det väl bara att fälla kommentaren : - Sett dig själv i spegeln ?
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Du kan ju inte ta ur dom till en tävling fattar du väl!! Nu när det varit en så het debatt om dem. Jag antar att det är fler än jag som på varje tävling i år kommer att gå och kolla efter det berömda håret!!

Du är rädd för vad domarna kommer att säga när de ser dem.
Min fråga är: -har du sett hur domarna ser ut???
( hoppas ingen tar illa upp ;) )

Haha :rofl: :rofl: :rofl:
Det är alltså så man ska göra för att bli kändis :idea: :rofl:
Meeen nu blir det i-lands-problem här: jag och Honey tävlar i äpplegrönt och jag ska ju ha helt andra färger på loxen..matchningen kommer att gå åt skogen :eek:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Haha :rofl: :rofl: :rofl:
Det är alltså så man ska göra för att bli kändis :idea: :rofl:
Meeen nu blir det i-lands-problem här: jag och Honey tävlar i äpplegrönt och jag ska ju ha helt andra färger på loxen..matchningen kommer att gå åt skogen :eek:

Va ju det jag sa förut att du får nog matcha ;) hihi!

Eller, ha två färger som är 'era' och en av dom som passar med äppelgrönt och även passar på dig på dina lox.
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Katching-gaah :D
We'll see. Min tanke var ju att ha röda lox.. :angel: Men nån form av extensions ska det väl kunna bli iaf! (har även planer på en sorts plastband...)

:banana:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Jag tycker du ska ställa upp i en dressyrtävling. :)
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Jag tycker du ska ställa upp i en dressyrtävling. :)

:rofl: Eller hur! Bladsadel, cyberlox, för stora vita ridbyxor, Graningestövlar, grönt träns med hackamore (eller en häst som protesterar som f*n mot delat tränsbett)... :devil:
Tror inte att jag skulle va så välkommen efter det :angel:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Du kan ju inte ta ur dom till en tävling fattar du väl!! Nu när det varit en så het debatt om dem. Jag antar att det är fler än jag som på varje tävling i år kommer att gå och kolla efter det berömda håret!!

Du är rädd för vad domarna kommer att säga när de ser dem.
Min fråga är: -har du sett hur domarna ser ut??? :rofl::rofl::rofl::angel:
( hoppas ingen tar illa upp ;) )

Precis! Jag kommer i alla fall att se mig om efter de berömda snablarna/slangarna/bläckfiskarna eller vad man ni ville kalla det. Det är ju ett perfekt riktmärke. Alla bukare samlas hos hon med håret på tävlingarna så har vi en minidistansbuketräff! :idea: Liten bjuder på fika! :angel:
 
Sv: Cyberlox / "plast-extensions" + distansritt

Precis! Jag kommer i alla fall att se mig om efter de berömda snablarna/slangarna/bläckfiskarna eller vad man ni ville kalla det. Det är ju ett perfekt riktmärke. Alla bukare samlas hos hon med håret på tävlingarna så har vi en minidistansbuketräff! :idea: Liten bjuder på fika! :angel:

LOX! :devil:
haha, jaså du :rofl: Okays då, jag bjuder på fika om samtliga rider hit (finns bara plats för 2-3 transporter) :D :angel:

:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp