hundtant

Trådstartare
Cytopoint som används mot atopisk allergi - kan den ge effekt även om klådan beror på foderallergi?
 
Vad skönt! Men har det alltså inte gått att avgöra vad hunden är allergisk mot så att det går att utesluta?
Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp 😞 Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gott
 
Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp 😞 Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gott
Vilken tur att du hittat vad som funkar när hon är så känslig. Hur ofta får hon sprutorna, en gång/mån?
 
Hon är så känslig att det räcker med att de andra hundarna råkar slicka i hennes skål eller de slickar varandra runt munnen för att allergin ska blossa upp 😞 Hon kan bara äta Purina HA i torrfoder för det enda andra hon kan äta tycker hon inte om, och så tål hon nöt, lamm och häst så det brukar jag tillsätta för att få upp kötthalten lite och för att hon tycker att det är gott
Vad är hon allergisk emot i fodret?

(Nyfiken då jag undrar om valpen är känslig mot kyckling eller annat i andra fodret eftersom han slutat klia när jag bytte för att testa).
 
Vilken tur att du hittat vad som funkar när hon är så känslig. Hur ofta får hon sprutorna, en gång/mån?
Ja verkligen! Hennes päls på nosen kommer nog aldrig att växa tillbaka helt men nu är hon inte sönderkliad eller har ständiga öroninflammationer längre. Hon får öroninflammation ibland och klådan blossar upp om hon får i sig mycket av något hon inte tål, men det är inte i närheten av hur det var innan cytopoint. Hon får var fjärde vecka +- ett par dagar
Vad är hon allergisk emot i fodret?

(Nyfiken då jag undrar om valpen är känslig mot kyckling eller annat i andra fodret eftersom han slutat klia när jag bytte för att testa).
Hon tog blodprov för att ha något att utgå från så jag vet inte om resultaten stämmer till 100% men överlag verkar det stämma. Eftersom hon funkar så bra på sin mat så har jag inte sett någon anledning att prova mer exakt vad hon är allergisk mot. Detta var 2016 så jag vet inte hur det ser ut med korrektheten på dagens blodprover
IMG_4157.jpeg
 
Ja verkligen! Hennes päls på nosen kommer nog aldrig att växa tillbaka helt men nu är hon inte sönderkliad eller har ständiga öroninflammationer längre. Hon får öroninflammation ibland och klådan blossar upp om hon får i sig mycket av något hon inte tål, men det är inte i närheten av hur det var innan cytopoint. Hon får var fjärde vecka +- ett par dagar

Hon tog blodprov för att ha något att utgå från så jag vet inte om resultaten stämmer till 100% men överlag verkar det stämma. Eftersom hon funkar så bra på sin mat så har jag inte sett någon anledning att prova mer exakt vad hon är allergisk mot. Detta var 2016 så jag vet inte hur det ser ut med korrektheten på dagens blodprover
Visa bifogad fil 124583
Det fattar jag inte🙈. Är hon allergisk mot de ämnen det står BL på?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Poppy har länge haft ett utslag under hakan. Jag var orolig för ringorm men veterinären tyckte inte att det behövde utredas. Jag har...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: Lyan
·
Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: Sandora
·
Hundhälsa Oskar slickar intensivt på sporren på höger fram. Började idag. Han har redan hunnit slicka bort päls. Avleder och nejar - vilket...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp