Bukefalos 28 år!

Dackeryttare tack och förlåt!

M

Mos410

Dackeritten som går här i kronoberg går precis runt vårt stall. Såg massor av ekipage idag. :D

Skriver mest här för att tacka och be om ursäkt. Både jag och faster är glatt överrasskade av alla trevliga ekipage och ryttare som tar såndan hänsyn även till oss skogsmullar som är ivägen.

Jag och faster tänkte vi kan smyga förbi i banan och in på vår lilla skogsrunda. Hon ledde sin isläning och jag gick med min shettis. Men så har isläningen precis varit iväg på betckning och är inte riktigt sig själv. Hon skrek efter de andra, sprang runt och runt, nästan över oss, ner i dikerna och åt och bara strulade. Och det var kanske inte det mest lyckade för alla som tävlade att möta på oss. Endå var alla trevliga och hälsade. En grupp kom i trav och så fick in spader den lilla islandsdamen och började rusa runt, faster trodde hon skulle släppas efter och med gruppen trotts att dom var lång ner i diket. Hela gruppen saktar snällt av i skritt för att inte stressa upp damen mer och skrittade en bra bit iväg tills de kunde öka på igen.
Vi som tänkt ten en lugn promenad och bara smita förbi:o

SÅ TACK! för att alla tog sådan hänsyn till oss och förlåt att vi var ivägen. Damen brukar inte bete sig så här. vilken miss.
Hoppas det gick bra för alla!

Detta är också från oss :bow: :bow:
Aldrig mött på så många trevliga människor trotts att vi störde mitt i denna stora tävling.
 

Liknande trådar

Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Spirax
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 542
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp