Bukefalos 28 år!

Dagen efter-piller för hund?

Sv: Dagen efter-piller för hund?

Absolut håller jag min tik hemma när hon löper i den mån det går. Men just denna dag skulle sambon jobba hela dagen och likaså jag. Vi pratade med svärmor som absolut ställde upp på hundvakt, hon gör det ganska ofta, och det är vi mycket tacksamma över. De är dessutom fullt medvetna om att hon löper.

Helt plötsligt skulle sambons syster upp (som bor i samma by) till familjen och vara där. Då anser jag att eftersom de har gett hos klartecken först på att vår tik kunde vara där så anser jag att hennes hane kunde stannat hemma hos husse. Och även om husse inte var hemma (vilket jag inte vet) så skulle denna hund på alldeles ypperligt av lite ensamträning i ett par timmar, vilket han aldrig får, utan alltid är med. Men det hör ju inet till saken egentligen i detta fallet.

Jag menade asolut ingen kritik mot dig! Bara generella tankar kring ämnet:)
 
Sv: Dagen efter-piller för hund?

Jag menade asolut ingen kritik mot dig! Bara generella tankar kring ämnet:)

Och jag håller fullständigt med dig, om att man som tikägare absolut har ett visst ansvar och bör hålla tiken hemma om man inte vill att sådant här tråkigt ska hända :laugh:

Tänkte bara att jag skulle förtydliga situationen lite, därav den lååånga förklaringen ;)
 
Sv: Dagen efter-piller för hund?

Absolut håller jag min tik hemma när hon löper i den mån det går. Men just denna dag skulle sambon jobba hela dagen och likaså jag. Vi pratade med svärmor som absolut ställde upp på hundvakt, hon gör det ganska ofta, och det är vi mycket tacksamma över. De är dessutom fullt medvetna om att hon löper.

Helt plötsligt skulle sambons syster upp (som bor i samma by) till familjen och vara där. Då anser jag att eftersom de har gett hos klartecken först på att vår tik kunde vara där så anser jag att hennes hane kunde stannat hemma hos husse. Och även om husse inte var hemma (vilket jag inte vet) så skulle denna hund på alldeles ypperligt av lite ensamträning i ett par timmar, vilket han aldrig får, utan alltid är med. Men det hör ju inet till saken egentligen i detta fallet.

Om hunden inte är van att vara ensam så är det knappast en bra idé att lämna den ensam några timmar. Det ser jag inte direkt som träning.

Prata med svärföräldrar+syster så att de säger till nästa gång om det blir flera hundar på samma ställe, speciellt om din hund löper. Då är ju det problemet ur världen.

Hoppas att allt går bra och att ingenting har hänt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 086
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 106
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 334
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 508
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp