Dags för nya ridstövlar!

Matilda_0000

Trådstartare
Jag har tänkt att köpa ett par nya ridstövlar så snart som möjligt och vet inte riktigt vilka. Jag hade tänkt mig ett par bruna i läder inte för dyra kanske ca 1000 kr, sköna och håller sig länge. Dom ska jag endast ha på träningar och tävlingar i paddock eller ridhus.
Har ni ett par som ni är riktigt nöjda med och haft en längre tid eller har något annat tips? :)
Det är bra om det finns på hööks eftersom att det är den närmaste och enda hästsports affären i staden jag bor i även om jag bor i en rätt så stor stad :(

Tack på förhand :D
 
Då tänker jag genast på Horsehead Arezzo som finns på just Hööks, de kostar förvisso lite mer (1600 kr), men jag tror faktiskt att det är svårt att få ett par nya läderstövlar så mycket billigare.

Jag har inga själv men har sett dem och de är jättesnygga! Andra som har dem verkar nöjda också.
 
Hööks har endast två ridstövlar i brunt; Horsehead Arezzo och Modena JH Collection, så om jag var du skulle jag åka dit och prova vilka som sitter bäst. Båda kostar 1599kr.
Att hitta välpassande läderridstövlar för under 1000kr är nog svårt, om du inte kikar på begagnade.
 
Då tänker jag genast på Horsehead Arezzo som finns på just Hööks, de kostar förvisso lite mer (1600 kr), men jag tror faktiskt att det är svårt att få ett par nya läderstövlar så mycket billigare.

Jag har inga själv men har sett dem och de är jättesnygga! Andra som har dem verkar nöjda också.
Okej :) taack
 
Jag köpte Arezzo-stövlarna för ett år sedan ungefär, de är väl helt okej för det priset. Använder som hemmastövlar och sköter dem noga. Dragkedjan vill gärna glida ner lite vilket jag vet att flera har problem med, trots att stövlarna inte sitter för tight. Flärpen som ska förhindra detta är helt i resår så den hör ju ingen nytta alls, men det är sådant som ingår i budgetprylar ;)
 
Jag köpte Arezzo-stövlarna för ett år sedan ungefär, de är väl helt okej för det priset. Använder som hemmastövlar och sköter dem noga. Dragkedjan vill gärna glida ner lite vilket jag vet att flera har problem med, trots att stövlarna inte sitter för tight. Flärpen som ska förhindra detta är helt i resår så den hör ju ingen nytta alls, men det är sådant som ingår i budgetprylar ;)
Ok! Bra att veta ;)
 
Har ändrat mig och vill ha svarta då mina ridkläder passar bäst till det hehe ;)
Men provade arezzo men dragkedjan gick inte igen. :( Det skulle komma en större modell till vården!
Några andra tips? Funkar även i andra butiker!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
697
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 350
Utrustning Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Målsägare i rättegång

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp