Bukefalos 28 år!

Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Jag börjar misstänka att du handlar på samma coop som jag!!:D
Jag och sambon stod vid samma rea-bord, troligtvis med samma 2 böcker och förfärades över hur Nuffarna såg ut i båda böckerna:eek:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Det värsta jag hittat med rasbeskrivningar är denna sidan som slår det mesta: http://www.allahundraser.com/

Men jag tror jag dör:rofl:
Tydligen är kooiker en utmärkt jakthund (för spaniels är typiska bra jakthundar) och den kräver medium med hållbar utbildning (???).
Men rasstandarden tar ju ändå priset:
Kooikerhondje har stora hengende öron. Benen är typiskt normalt lång. Kooikerhondje har en ganska gemensamma byggd kropp. Halen är av medium längd och hängande.

:rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Approp halen, undras hur många Svenskar som vet vad en gjeiterhund är?
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

kl*

"Dansk-Svensk Gårdhund och kennelklubbar:
United Kennel Club klassificera rasehunden som «terrier»."

"Rashundens form: Dansk-Svensk Gårdhund är en leksak renraset hund."

"Rasehunden har stora semi-hängande öron. Benen är typiskt normalt lång. Dansk-Svensk Gårdhund har en ganska gemensamma byggd kropp. Halen är kort och svängda. Näsa är ganska kort. Pälsen på dansk-svensk gårdhund är kort."


Ja där ser man!
I USA är dsg en terrier o i Sverige är den en leksak med stora hängande öron o svängd hals. Det var skillnad det :D
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Ärligt talat, min systerdotter på 5 år skriver mycket bättre :rofl:
Man ser ju klart och tydligt att texten är översatt på typ google translate t.ex.

Dumt och försöka göra en så pass seriös sida där texterna inte hänger ihop alls.

Det är inte en seriös sida utan en sådan som bara finns för att tjäna pengar. :crazy: Man kan göra en sida om vad som helst, göra på en massa olika språk via typ google translator och ju fler besökare man får och ju fler som klickar på reklamrutorna runt omkring desto mer pengar får man. :p Men någon har ju suttit och skrivit texten från början och det är ju onödigt att skriva massa sakfel om och om igen. Såå svårt är det ju inte att skriva en okej text iaf, om man nu ändå ska skriva. :p
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Jag vet själv inget om hundar. Men jag råkade titta in hos en som tillverkar sådana böcker om hundraser. Böckerna exporteras över hela världen och säljer mkt bra, så det är inte vem som helst. Men iaf, dom Photoshopar alla bilder. Inte bara rättar till färgerna och bakgrunden, utan ändrar hundens benställning och kroppsform för att den ska passa rasstandarden. Och då de ändå är rätt kända är det inte så att de inte har fått tag på bra hundar. Rasstandarden verkar inte alltid ha så mkt med verkligheten att göra...
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Det brukar alltid var en ful bild på en dvärgpinscher som ser lite drogad ut. Tur det finns en bild på en snygg variant på svenska wikipedia iaf :angel:

Det värsta jag hittat med rasbeskrivningar är denna sidan som slår det mesta: http://www.allahundraser.com/

"Tyngsta hund: St. bernard håller rekord för mest hundratals"

Ehh...what??:confused:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Det brukar alltid var en ful bild på en dvärgpinscher som ser lite drogad ut. Tur det finns en bild på en snygg variant på svenska wikipedia iaf :angel:

Det värsta jag hittat med rasbeskrivningar är denna sidan som slår det mesta: http://www.allahundraser.com/

men :eek:

danishswedish_farmdog.jpg


Dansk-Svensk Gårdhund har sitt ursprung från Danmark.

Hundarna är i allmänhet väldigt velgjørende och inte alls aggressiv eller reserverad mot okända personer. Som regel vänligt över andra hundar.

Dansk-Svensk Gårdhund och kennelklubbar: United Kennel Club klassificera rasehunden som «terrier».

Rashundens form: Dansk-Svensk Gårdhund är en leksak renraset hund. Pojkar är så hög som 30 til 36 cm høy. Flickor är så hög som 28 til 33 cm høy. Pojkar kan väga från 7 til 11 kg hos vuxna hundar. Flickor väger 7 til 10 kg hos vuxna hundar.

Rasehunden har stora semi-hängande öron. Benen är typiskt normalt lång. Dansk-Svensk Gårdhund har en ganska gemensamma byggd kropp. Halen är kort och svängda. Näsa är ganska kort. Pälsen på dansk-svensk gårdhund är kort.

Olika info om rasehunden: Den beräknade år att leva för en dansk-svensk gårdhund är 10 till 15 år. Rasehunden är typiskt inte problem å upptäcka till salu.
:eek::eek::eek:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker


vilken underbar site:eek::rofl:

Borzoi

Dessa hundar har en lång näsa
Manliga hundar är så hög som 66 til 71 cm høy. Honor är så hög som 61 til 66 cm høy
(spännande vart hittar man så SMÅ hundar? enligt rassrtandarden är önskvärd mankhöjd hos hane 75-85 och tik 68-78cm)

Borzoi är de åtminstone intelligenta raser. Krav för mental stimulans är minimal i förhållande till raser som är mer smart.

jag kopierar snart in hela texten:rofl: underbar läsning som sagt
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Detta är ju bara bäst :rofl::rofl: (om dvärgpinschern)

Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan icke-familjemedlemmar. Hundarna är mycket aggressiv mot andra hundar. Hundar är bra med barn. Dessa hundar har ingen överdriven predatoriske instinkter jämfört med andra hundraser.

Dessa hundar är kända för att skälla mycket och högt. Dessa hundar tål kyla integreras så bra. De kan vara , om de uppmanas att göra det. De har inga särskilda behov av att lägga ut på långa resor och vandra långt från familjen. Dessa är bra hundar som kan bo i lägenheter.
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

*KL*

Skratta sa jag grat.... Det var ju hysteriskt roligt att lasa!

Men det ar ju Norska gomt i svenskan! I alla fall pa schaferns sida... hmmhmm... Nog for att google translate kan gora spannande saker ibland, men engelsk text till svensk, da brukar inte norska ord dyka upp.. Spannande det har!
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Det värsta jag hittat med rasbeskrivningar är denna sidan som slår det mesta: http://www.allahundraser.com/

Herregud :eek:
Den där sidan bjöd då på dagens skratt :rofl:

Siberian Husky:
"Siberian Husky skjul genomsnittlig." eh... what?

"Den skäller relativt liten. Disse hundar vill tjuta som en varg. De föredrar att tjuta, men de kan träna att skrika minimal." Det ni! De kan allt lära sig att skrika normalt :rofl:

Pudel:
"Tyvärr kan inga hundar få betydande hälsoproblem." Attans då.. eller.. va?

Pointer:
"Rasen kräver mycket av idrott." Tur de visar mycket OS på tv nu då :cool:

Dansk-svensk gårdshund:
"Dansk-Svensk Gårdhund har en ganska gemensamma byggd kropp." Siamesiska tvillingar är inte ovanliga med andra ord :angel:


:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

American Pitbull:
De kan användas som attackerar hundar (ja, men nu ska jag gå o skaffa mig en hund som gladeligen används till hundattacker)

Det är förbudet mot striderna hundar i de flesta länder i världen (hur många världar finns det?)

Hundar av denna hund har en stark tendens att nippe (vad betyder nippe?)

Hälsa hos american pit bull terrier: Tyvärr kan en viss del få betydande hälsoproblem. (vilka?)

Övrigt:
Scandinavian Hound är en outtröttlig och jättebra . Denna hundrasen uppodlades i Sverige. (nytt sätt o odla?)
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

kl

Jag har lärt mig något nytt, Bedlington Terrier är en kamphund!
:bump:
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

Var tvungen att kopiera in från mina raser, riktigt kul läsning, mycket om raserna jag inte visste tidigare :D

"Australsk terrier har sitt ursprung från Australien.

Australsk terrier är en mycket smart hundra. Mental stimulans är oumbärlig för välfärd.

En positiv sak med australsk terrier är att integre skjul. Hundrasen kräver måttlig med pleie av pelsen.

Australsk terrier är inte problem öka, och du behöver inte ha hund upplevelse att få En hund av denna hundra. Rasehunden är mer ömtålig i motsats till många andra rashundar.(Detta var helt klart en nyhet för mig och ganska motsägelsefullt mot vad som står i meningen efter) Detta är ganska energisk djur och har inga problem att gå den långa och krävande vandringar. Rasehunden kräver relativt anspråkslös trim.

Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan utomstående. Som regel vänligt över andra hundar. Hundar är bra med barn. Tendensen att bete sig som ett rovdjur är i den högsta nivån i detta rasehunden. Hundar av denna hundra har en stark tendens att nippe med munnen i lek

Dessa hundar är kända för att skälla mycket och högt. Kan leva i kallt klimat. Detta är mycket lekfull hund. De kan väl bo i en mindre lägenhet.

Klassificering: Australsk terrier är representerar i gruppering til FCI. De placeras i «små terrier» (3.2) i grupp «terriere». FCI ID för australsk terrier är 8 och den ble lägt till FCI databas 1995-02-14. American Kennel Club har lagt till rasehunden i grupp «terriere». United Kennel Club klassificera rasehunden som «terrier». Canadian Kennel Club grupperade rasehunden som «terrier».

Sjukvård hos australsk terrier: Tyvärr kan en hel del få hälsoproblem.

Rashundens anatomi: Australsk terrier är en hundra. Manliga hundar är så hög som 23 til 28 cm høy. Honor är så hög som 23 til 28 cm høy. Manliga hundar kan väga från 4 til 6 kilogram. Honor väger 4 til 6 kilogram."
 
Senast ändrad:
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

"Havaneser är typiska sällskapshundar.

Havaneser var föds upp i Turkiet. (Kuba/USA har jag för mig är rasens ursprung)

Havaneser är en riklig klok hund. Mental stimulans är viktigt för välfärd.

Rasen är hypoallergenisk. Allergivänliga är ett begrepp som först användes i marknadsföring att beskriva allergi-vänlig kosmetika och textilier. Ordet kommer från hypo Som på grekiska betyder lägre än normalt. En positiv sak med havaneser är att integre skjul. Hundrasen kräver genomsnittlig med stell av pelsen.

Havaneser är riklig lätt att lära och inte komplicerade att träna. Detta är en bra hund for en oerfaren hundeeier. Havaneser är en känslig hund och det är därför lätt utbildning och lydnad. Dessa hundar har genomsnittlig med energi och överskott jämfört med andra hundraser. Rasen kräver genomsnittlig utbildning.

Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan gäster. Som regel vänligt över andra hundar. Hundar är bra med barn. Hundar har inte riktigt uttalad rovdjur instinkter.

Dessa hundar kan bark mycket, men inte bland dom värsta. Extrem kyla är inte något för dessa hundar. Detta är mycket lekfull hund. De har inga särskilda behov av att lägga ut på långa resor och vandra långt från familjen. Hundar av denna hund kan ha svårt att stanna flera timmar ensam hemma. Dessa är bra hundar som kan bo i lägenheter.

Godkända kennelklubbar: Havaneser är medgav i databasen til Fédération Cynologique Internationale. De placeras i «bichon och närstående raser» (9.1) i grupp «Sällskapshundar». Fédération Cynologique Internationale ID för havaneser är 250 och den ble lägt till FCI databas 2008-11-04. American Kennel Club har lagt till rasen i grupp «toy». United Kennel Club klassificera rasen som «sällskapshundar». Canadian Kennel Club grupperade rasen som «toy».

Hälsa hos havaneser: Tyvärr kan en betydande del få betydande hälsoproblem. (Havanaisen är en av de 5 friskaste rasern enligt försäkringsbolagens statistik)

Havaneser struktur: Havaneser är en hund. Män är så hög som 20 til 30 centimeter høy. Honor är så hög som 20 til 28 centimeter høy. Män väger 3 til 6 kg. Honor är så tung som 3 til 5 kg.

Havaneser har stora hengende öron. Havaneser har en lätt byggnad. Halen är kort och svängda. Näsa är snarare kort. Pälsen på havaneser är långhårig och sjeggete i ansiktet.

Andra information om havaneser: Priset på en havaneser hund är 9000 kroner.(Inte visste jag att priserna var så låga på rasen) Priset är dock beroende på kvaliteten för den enskilde och utnyttjande. Rasen är snarare populära och lätt å snoka upp marknaden. Denna har även andra namn: Bichon Havanais.(Detta är vad rasen heter enligt FCI) American hunderaser namn på havaneser är Havanese. "
 
Senast ändrad:
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

"Finnish Spitz är spetshundar. Spetshundar kallat även för spets.

Finnish Spitz har sitt ursprung från Finland.

Finnish Spitz är en enormt oppvakt hund. Mental stimulans är väsentlig för välfärd.

Finnish Spitz skjul måttlig. Hundrasen kräver måttlig med pleie av pelsen.

Finnish Spitz bäst lämpade för erfarna, kan det vara avancerade öka. Finnish Spitz är en känslig hund och det är därför lätt då utbildning. Detta är ganska energisk djur och har inga problem att gå den långa och krävande vandringar. Rasehunden kräver omfattande av hållbar utbildning.

Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan främmande folk. Tenderar att vara något aggressivt över andra hundar. Dessa hundar är barnvänlig och är utmärkt i barnfamiljer. Tendensen att bete sig som ett rovdjur är i den högsta nivån i detta rasehunden.

Dessa hundar är kända för att skälla mycket och högt. Dessa hundar kan hantera extrem kyla mycket bra. Detta är mycket lekfull hund.

Finnish Spitz gruppering: Finnish Spitz är representerar i gruppering til F.C.I.. De placeras i «nordliga jaktspetsar» (5.2) i grupp «spetsar och raser av urhundstyp». F.C.I. symbol för finnish spitz är 49 och den ble lägt till FCI databas 1999-03-12. American Kennel Club har lagt till rasehunden i grupp «ikke-sportsliga hundar». United Kennel Club klassificera rasehunden som «nordliga raser». Canadian Kennel Club grupperade rasehunden som «hounds».

Hälsoproblem hos finnish spitz: Tyvärr kan en hel del få nedsatt hälsa. Finnish Spitz är en hund som har symtom förknippade med hoftedyslepsi.(Konstigt att de inte har röntgen som rek. från rasklubben) Bland de större rashundar är tyvärr hoftedyslepsi en typisk sjukdom. Den här rasehunden har ofta en PRA sjukdom.(Ofta???) Resultatet blir ofta att hunden är blind. Progressiv retinal atropi försvagar bilateral degeneration av näthinnan.

Rashundens form: Pojkar är så hög som 38 til 51 cm høy. Flickor är så hög som 38 til 51 cm høy. Pojkar kan väga från 14 til 16 kg hos vuxna hundar. Flickor väger 14 til 16 kg hos vuxna hundar.

Pälsen på finnish spitz är halvlång.

Olika info om rasehunden: Rasehunden är passform älskade och lätt å upptäcka djuret annonser. Finnish Spitz kallas även Suomenpystykorva. Smeknamn i engelska på rasehunden är Finnish Spitz.
 
Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker

"Jämthund skapas i Sverige.


Klassificering: Jämthund är engagerade i katalog til FCI. De placeras i «nordliga jaktspetsar» (5.2) i grupp «spetsar och raser av urhundstyp». FCI symbol för jämthund är 42 och den ble lägt till FCI databas 2003-03-25. United Kennel Club klassificera hunderasen som «nordliga raser».


Extra fakta om hunden: Hunden är vanligtvis inte knepig å hitta hund på marknaden. Jämthund kallas även Jämthund, Schwedischer Elchhund, Perro cazador de alces Sueco, Chien d'élan suédois, Schwedischer Elchhund. Engelska ras namn på hunden är Swedish Elkhound."

Kortaste presentationen hittills. Urusel bild........
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 922
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 442
Senast: Bexzor
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 442
Senast: kryddelydd
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp