Bukefalos 28 år!

Damino SD 2012?

W

winytiny

Hej! Har börjat små kika lite på hingstar till mitt sto nu till våren. Är det någon som vet om Damino SD kommer vara verksam i Sverige då? Är för tillfället riktigt förtjust i honom!

Om det finns någon här som har en avkomma efter honom så vore det super kul att höra hur de verkar vara i temperamentet och vad du har för typ av sto? Förstår att avkomma är ganska ung då Damino själv är ung, men verkar det lovande eller inte? +/-?

Tack på förhand! :D
 
Sv: Damino SD 2012?

Har ingen avkomma själv men bekanta har en -10 som föddes hos oss.
Fux och stor med mkt vitt.
Stoet är Bellini-Jovial. Ungen rör sig väl trevligt men så gör också mamman.

Redan som föl hade en fin överlinje, lång hals och vackert huvud:) men något lågställd.

Vet att det finns flera härinne med Damino avkommor så du får säkert bättre svar.
 
Sv: Damino SD 2012?

Har också haft ett Bellini sto...hon hade jätte vacker huvud och överlinje. Så det kan jag mycket väl tänka mig att den lilla krabaten också har. Är lite fundersam över det med lågställdheten, mitt sto är ganska korrekt men skulle önska något mer högställd nämligen.

Kul att du svarade! Är glad för all info, detta med hingstar är en träsk för mig som vanligtvis inte sysslar med avel.
 
Sv: Damino SD 2012?

Stoet är åt det lågställda hållet så kan ju komma från henne:)
Jag har inte sett så många damino ungar IRL och min uppfattning är ju baserad på en individ, man behöver ju se ett flertal för att skaffa sig en uppfattning av vad hingsten nedärver starkt osv.

Mitt tips är att googla avkommor efter honom, man kan få ganska bra info på så vis;)
 
Sv: Damino SD 2012?

Jag fick en jättefin hingst e Damino SD-Quite Easy förra året. Han bedömdes med 877888=46p. Han kommer att bli stor och han har ett helt underbart psyke! Har från första början varit väldigt lätt att med att göra vilket var tur då han växte så fort att han fick milda senkontrakturer. Vi var inne på kliniken flera gånger och han var alltid en pärla:). Sålde honom i våras då han kommer bli alldeles för stor för mig.

Film

38097_1429181061438_1590181870_956186_4180237_n.jpg


38280_1429181741455_1590181870_956187_5451598_n.jpg


63534_1491287654064_1590181870_1103846_825596_n.jpg
 
Sv: Damino SD 2012?

Jag har också en avkomma född 2009. Hon är jättetrevlig i tempramentet. Full av bus men samtidigt väldigt, väldigt snäll och rar. Social och tillgiven. Är ganska stor, 175 cm nu, men tror hon är så gott som färdigväxt - har stått stilla på höjden sen i mars.
Blev klass 1 på fölmönstringen, har dock inte poängen i huvudet.

Lite drygt 2 år:

DSC_5877.jpg


DSC_4198.jpg


DSC_4390.jpg


1 år:

P9040027.jpg


Som föl:

P5060003.jpg


Hennes mamma:

2.jpg
 
Sv: Damino SD 2012?

Ojojoj vilka snygga hästar ni fått! Snyggt tecknade också! De verkar alltså få ganska mycket storlek? Mitt sto är 165cm och vill helst inte ha en häst under det...hur höga är era ston? Har de anlag för att ge stora hästar? Eller verkar storleken vara något som han ned ärver? Damino SD är drygt 170cm själv om jag sett rätt.
 
Sv: Damino SD 2012?

Tror att Damino är ett säkert kort att använda om man vill ha storlek på avkomman. Mamman till min uppfödning är endast 161. Tveksamt om killen kommer stanna på 170.

Har förresten en bild på en kompis häst e Damino SD-Steves Friend xx, tror den är runt 166-167cm nu som tvååring. Här är hon ett år:
180267_1671748605475_1590181870_1433603_5734374_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Damino SD 2012?

Åh, den såg tjusig ut. Läcker färg!

Till TS.
Även i min hästs fall kommer storleken från Damino. Mamman är 168 cm och hennes tidigare avkommor har landat på ungefär samma höjd som hon själv.
 
Sv: Damino SD 2012?

Fick förra året ett jättefint hingstföl e: Damino - De Niro
Mamman är ca 163 cm, tror att hingstungen hamnar på ca 168 cm.

Da-Milo-25v1.jpg


DaMilo_folvisning1.jpg


damilomaj2011_1.jpg


Har tyvärr inga bra bilder på hur han ser ut nu, min plan är att ta honom till ridhus och både film och fota honom när han skall tas hem från betet.
 
Sv: Damino SD 2012?

Snyggt sto, kan tänka mig att han funkar bra med fullblodsston! Oj, det va stor skillnad från ditt sto i storlek. Har dessa två fått bra ben? Nämligen ganska mycket fullblod på mitt stos möderne.

Garbo: otroligt vacker häst! Sökte på avkommor för nån dag sen och va nog inne på din(?) hemsida och blev väl minst sagt ännu mer sugen på ett föl efter damino. Om du kommer ihåg så vore det jätte kul att se film! Hur verkar han som individ?
 
Sv: Damino SD 2012?

Jag har en Damino avkomma som är förr 2009 och är ca 160 cm nu (går på bete så hon är inte mätt på ett tag). Hon är otroligt social och snäll, man gör vad man vill med henne :). Hon vart klass 1 på fölvisningen. Hennes mamma är 168 cm och detta är hennes första föl. Om han ska gå i avel nästa år har jag ingen koll på men om du går in på hans hemsida kan du skicka mail och fråga :idea:

Lite kort:

1- 2 månader




Fölvisning (suddig)


2 år


Dotter och Mor
 
Sv: Damino SD 2012?

hej hej! Det va en maffig lady du fått :D Charmig ser hon ut att va, väldigt korrekt byggd från start eller?

Har mejlat ägaren, men inte fått svar. Det är ju ingen direkt brådska heller, haha! Man hinner ju alltid ändra sig hundra gånger om!

Mvh Martina
 
Sv: Damino SD 2012?

hej hej! Det va en maffig lady du fått :D Charmig ser hon ut att va, väldigt korrekt byggd från start eller?

Har mejlat ägaren, men inte fått svar. Det är ju ingen direkt brådska heller, haha! Man hinner ju alltid ändra sig hundra gånger om!

Mvh Martina

Hon föddes för tidigt och va lite x-bent men det rättade till sig av sig själv och 1 verkning. Hon fick 9 i bedömning på huvud hals bål på fölvisningen :) Ja hon är super charmig med underbart temperament, ska bli spännande att börja göra något med henne och se om hon är lika underbar då ;):D
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 455
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 907
Senast: fejko
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 919
Senast: TinyWiny
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 820
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp