Bukefalos 28 år!

Datorproblem

astronaut

Trådstartare
-Virusprogramet stänger av sig titt som tätt, har McAffe och det håller sig tills 3 dagar senare då datorn inte hittar programet.
-Datorn är seg som stryk
-Internet Explorer 7 är seg
-Pappas favoritsida kan plötsligt inte öppnas efter vi hade virus på datorn
-Spyprogramet, virusprogramen hittar inget virus/spy
-Ska jag t.ex till Bukefalos så måste jag uppdatera 5 - 8 gånger innan jag kommer till denna sida utan att få upp "Sidan kan inte visas" (gäller de mesta sidor jag vill till)

Men vad kan göra våran dator så otroligt seg? Tar i prinicip 10 minuter för datorn att tänkta i början (man hann knappt blinka förut innan allt var klart)
 
Sv: Datorproblem

Någon typ av skadlig programvara skulle jag säga. Skitsamma om antiviruset inte hittar nåt.
Det jag skulle rekommendera är väl att spara allt ni kan tänkas vilja spara, sen formatera om hårddisken och installera om Windows.
 
Sv: Datorproblem

Och efter det installera en bra brandvägg för att enklare förhindra och upptäcka skadlig programvara i framtiden. Tex Zonealarm funkar bra med rätt inställningar.
 
Sv: Datorproblem

Och efter det installera en bra brandvägg för att enklare förhindra och upptäcka skadlig programvara i framtiden. Tex Zonealarm funkar bra med rätt inställningar.

Vi har ju Telias brandvägg här hemma, vilket vi alltid har haft. Hela packet går ju på telia, kan man byta utan att teliabrandväggen utan några som helst problem? Eller måste man höra av sig till Telia?
 
Sv: Datorproblem

Du kan byta ut Telia Säker Surf utan problem, men varför har ni både Säker Surf och McAfee? Totalt onödigt att ha två antivirusprogram installerade.
 
Sv: Datorproblem

Du kan byta ut Telia Säker Surf utan problem, men varför har ni både Säker Surf och McAfee? Totalt onödigt att ha två antivirusprogram installerade.

McAffe installerades av en som hjälpte mig (fjärrstyr) med datorn under viruset..jag visste inte ens att telia säker surf var ett antivirusprogram.. :o
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
633
IT & mobiler Har Norton som virusprogram. Nu har det titt som tätt börjat dyka upp varningar om att virusskyddet är inaktiverat. Det är alltså en...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Yukionna
·
IT & mobiler Jag har en HP bärbar dator sedan två år tillbaka och tänkte nu rabbla upp de problemen jag har med den, så får du som känner igen något...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: ricca
·
IT & mobiler Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn. Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp