Bukefalos 28 år!

Dax att skaffa gerbiler!

B

**BORTTAGEN**

Nu vill jag ha nåt mer än fiskar i lägenheten, men en katt är för krångligt, så jag har siktet inställt på gerbiler (ökenmöss). Vad tycker ni? Jag har hört att dom är lättskötta, sociala och billiga i drift ;) men tyvärr ganska kortlivade, runt 2 år bara.
Nån som har gerbiler och vill dela med sig av sina erfarenheter?
 
Vad vill du veta :)? Gå gärna in på hemsidorna i min signatur och läs mer; Svenska gerbilföreningen för mer info (det mesta står under Gerbil hemma) och uppfödningens hemsida om du vill titta på bebisbilder och så :).

Två år blir de minst, tre till tre och ett halvt år är mer vanligt.
 
Tack för dom länkarna. Ska med spänning kolla igenom dom :)
 
jag har två gerbil killar hemma...
kan verkligen rekomendera dessa..
mina killar e nu snart 3 år gammal...så visst kan dom bli äldre än 2...
kompisens blev 6!

här e en bild på mina gossar i alla fall... Bosse & Tajson
 
jag har haft fyra stycken, den äldsta blev nästan fyra år. så visst kan dom leva längre än 2 år..

roliga små djur är det iaf, och väldigt kvicka i benen är dom. ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 813
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: ryujaneiro
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
705
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp