Bukefalos 28 år!

De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Jag fullkomligt älskar din lilla vita sagoponny :love:
Och vad duktig Alde är på att rida, jag måste säga att jag är mäkta imponerad!
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

kl

Bilder som verkligen speglar vår lilla tjej: glad och galen! :D

110802_smilar_161101487.jpg


110802_smilar2_161101527.jpg
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

hah vilka härliga bilder!! Vad många tänder hon har fått nu, sen i starten men sen gick hon om alla! :D

Tillit: Ja det kör vi på, fast Emil har konkurrans av Olle, 11 månader. Men Moa tycker han är lite halvtrist för han är så slö så emil vinner nog ändå :D
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vilket charmtroll!! :D
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

*Knappsnatt*

Tillit, CosmicQueen och Mitten, tack för era snälla kommentarer!

Jerseyko, Mitten, Sandra 78 och Voltis: Fina bilder på fina barn!


Idag har vi varit ute på en tur i skogen hela familjen inklusive hundarna. Några bilder blev det också ....
Alde:
_DSC8166.jpg


_DSC8099.jpg


_DSC8282.jpg
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Idun bar kantarellpåsen på sitt eget lilla vis:

_DSC8184.jpg


_DSC8242.jpg


Pannkakor är gott!
_DSC8124.jpg


_DSC8126.jpg


_DSC8143.jpg
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

*kl*

evigheter sen ja la upp några bilder på Matilda.....

183984_10150327036574766_666029765_9362555_8006065_n.jpg

285495_10150336379599766_666029765_9468946_2302667_n.jpg


vet inte om ja visat denna, är för några månader sen:
skruvdragaren
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Mwen oj vad allt blev fel i mitt huvud nu, jag trodde mailda var mörkhårig!! :D

Jättesöt är hon dock :)
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Jodu tänder finns det nu :D tror nästan hon fått de flesta nu faktiskt. Man får sällan kika in i munnen på henne dock, eller man hinner inte för hon yr runt som en vrvelvind mest hela dagarna! :love:
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vad fin Fnatte blivit i kroppen, vilken jätteskillnad. Alde ser ut att vara en duktig ryttarinna. Ser så mjukt och fint ut.

Vad jag längtar efter att få bli ponnymamma. Hoppas Tuvas intresse håller i sig :)
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Jag fullkomligt älskar din lilla vita sagoponny :love:
Och vad duktig Alde är på att rida, jag måste säga att jag är mäkta imponerad!

Jag kan bara hålla med! Och Idun, vad fin hon är, ser ut att vara en härlig unge!!

Mitten; vad Elina är söt!

Här kommer ett par på min Snöre också.
Ett gäng får och en lika lockig kalufs på Milton :D
milton-och-fren_160967814.jpg


Han kan, han :D
milton-str_161122309.jpg
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vad fin Fnatte blivit i kroppen, vilken jätteskillnad. Alde ser ut att vara en duktig ryttarinna. Ser så mjukt och fint ut.

Vad jag längtar efter att få bli ponnymamma. Hoppas Tuvas intresse håller i sig :)

Ja, han har slimmat till sig avsevärt. Nu har han dock kommit på att han kan ta sig ut ur hagen och rymmer hela tiden in till ettårshingstarna som har betydligt mer mat i sin hage. Jag drar upp mer och mer tråd och hoppas att han snart kommer att stanna inne ....

Alde blir duktigare och duktigare, och just mjukheten är det vi jobbar mest på.
Även Fnatte blir bättre och bättre. Jag brukar låta Idun rida först, och då jobbar jag honom lite vid hand medan hon sitter på, annars har jag ont om tid att lägga på hans utbildning, men på det sättet blir det lite träning varje gång barnen rider.

Ja, jag hoppas också att intresset håller i sig, för det är jättekul att ha ett gemensamt intresse!
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

:D
Ja, Idun är verkligen en härlig unge, totalt knasig större delen av tiden, och gosig för det mesta när hon inte är knasig. :love:

När hon rider så hittar hon på egna sitsövningar. Favoritövningarna just nu är "vicka på rumpan" och "vinka med örat" :D

Gud så söt Milton är, och vad häftig bilden med fåren är!
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vad stor Matilda har blivit!
Jag gillar skruvdragarfilmen. :D Nästa gång något ska skruvas kan ni nog överlåta jobbet till henne, hon verkar ju ha full koll! :banana:
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

:D
Ja, Idun är verkligen en härlig unge, totalt knasig större delen av tiden, och gosig för det mesta när hon inte är knasig. :love:

När hon rider så hittar hon på egna sitsövningar. Favoritövningarna just nu är "vicka på rumpan" och "vinka med örat" :D

Gud så söt Milton är, och vad häftig bilden med fåren är!

Hahaha, härlig unge verkar hon vara, den där Idun :D Precis så som ungar ska vara! Roligt att bägge töserna tycker om att rida, jag hoppas också att Milton kommer gilla hästar, så vi har det som ett gemensamt intresse =) Dock hoppas hans far på att han ska gilla att jaga och har redan lovat honom hans bössa senare, och, pojke som Milton är, så tror jag att det är häftigare med en bössa än en häst sen ;)
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Eller så får han ha både bössa och häst. Alde åker till den lokala skytteklubber med sin pappa och skjuter luftgevär, det är liksom deras grej. Han är ju också hästintresserad, men för han är det trav som gäller, och Alde vill rida.
Idun kan inte skjuta än, för hon har för korta armar...

Nu längtar jag tills Alde ska gå upp en storlek på ponny. Då får de varsin häst (Om de fortfarande är intresserade) och vi kan rida ut alla tillsammans. Som det är nu kan ju Alde hänga med mig, men då får Idun stanna hemma. Eller så tar jag en promenad med Fnatte i grimskaft med Idun på ryggen och Alde får stanna hemma.
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Jösses vilken konstig svenska det blev i mitt förra inlägg. Jag skyller på att jag sprang fram och tillbaka mellan spisen och datorn när jag skrev och hoppas att ni ändå fattar vad det står...
 
Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

*kl*
Kastar mig in i er tråd med en liten bildbomb på Alice som nu är 4,5 månad :love:

phps6fyon.jpg


Första gången hon satt själv :)
phplfmfdn.jpg

phpgnjrht.jpg

phpkvche0.jpg

phpm1uvqo.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 584
Senast: Eurydome
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
74 721
Senast: Bapelsin
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp