Bukefalos 28 år!

De nya programmen

Account

Trådstartare
Är det någon som hunnit rida igenom de nya programmen ännu?
Vad tycker ni? =)

Kämpar på och försöker lära mig LC2 till att börja med
 
Å nej det hade jag glömt.. Det är ju precis som när man ska lära sig att skriva årtalen rätt när man skriver datum. Precis när man lärt sig att skriva 2014 så blir det 2015..
 
Har inte ridit något program än, däremot sett de uppritade "åt båda hållen". Ursäkta ordvalet, men jag tycker de är skit. Gamla LC:1 2008 hade jag inte så mycket till övers till, men det här var ju knappast bättre. Gillade LC:2 2008 jättemycket (fö. det högsta programmet jag ridit!), men det här var ju verkligen -> :wtf: :down: i jämförelse. Även nya LB:1an ser rätt trist ut!
Nej, de kunde gjorts bättre tycker jag! Och varför bara förenkla, förenkla och förenkla ännu lite mer förresten?!
 
Har inte ridit något program än, däremot sett de uppritade "åt båda hållen". Ursäkta ordvalet, men jag tycker de är skit. Gamla LC:1 2008 hade jag inte så mycket till övers till, men det här var ju knappast bättre. Gillade LC:2 2008 jättemycket (fö. det högsta programmet jag ridit!), men det här var ju verkligen -> :wtf: :down: i jämförelse. Även nya LB:1an ser rätt trist ut!
Nej, de kunde gjorts bättre tycker jag! Och varför bara förenkla, förenkla och förenkla ännu lite mer förresten?!
Därför att LC SKA vara enkelt:)

Jag tycker tvärtom att de nya LC och LB:1 ser väldigt trevliga ut! Mycket, mycket bättre än tidigare, unghästvänliga och mer förlåtande.

Nu var det länge sedan jag red LC och vet inte hur de sett ut de sista åren.

Finns väl fler än jag som minns de två förhatliga varven på stora mittvolten i galopp?:angel: Samt de där jäkla framdelsvändningarna i LB (måste det varit?).
 
Därför att LC SKA vara enkelt:)

Jag tycker tvärtom att de nya LC och LB:1 ser väldigt trevliga ut! Mycket, mycket bättre än tidigare, unghästvänliga och mer förlåtande.

Nu var det länge sedan jag red LC och vet inte hur de sett ut de sista åren.

Finns väl fler än jag som minns de två förhatliga varven på stora mittvolten i galopp?:angel: Samt de där jäkla framdelsvändningarna i LB (måste det varit?).
LC:1 1994 var volterna i tror jag och framdelsvändningar i LB:1... Jag tävlade dem bara på klubbnivå men tror aldrig jag fick mer än fyra på framdelsvändningarna, med kommentaren "snurrar". De känns ju faktiskt svårare än skänkelvikningar som kommer in i LA-programmen idag. Inte bara msv-klasserna som blivit lättare...
 
Nu är det ju inte säkert de kommer att användas bara för att de finns, de tävlingar jag har tittat på i början av året har de gamla programmen.
Men det som inte är enklare för alla är att de vill se mer lösgjordhet och att hästen i balans sträcker sig framåt nedåt i vissa sekvenser vilket jag tycker är väldigt bra i de lättare programmen.
Är ju väldigt bra om bra ridning och avslappnad häst i balans premieras tidigt, däremot inte lika viktigt att de klarar svåra rörelser.
 
LC:1 1994 var volterna i tror jag och framdelsvändningar i LB:1... Jag tävlade dem bara på klubbnivå men tror aldrig jag fick mer än fyra på framdelsvändningarna, med kommentaren "snurrar". De känns ju faktiskt svårare än skänkelvikningar som kommer in i LA-programmen idag. Inte bara msv-klasserna som blivit lättare...
Ja usch, det var riktigt svårt att få de vändningarna "tävlingsbra".
Ja MsvC är fortfarande inte Msv för mig:angel:
Dock tycker jag att de "förenklar" många program på rätt sätt. Att du till exempel ska visa skritt några meter här och var i traven tycker jag är bra! Samt att de har börjat lägga in överstrykningar:up: Ska bli kul att se hur det ser ut i framtiden när/om jag kommer igång och tävlar igen. Synd bara när de flesta programmen sitter utantill, eller ja, gjorde iaf :p
 
Nu har jag lärt mig vägarna i LC2 och hunnit rida igenom det lite provisoriskt (bara för att se om jag kunde vägarna) . Tycker inte det är så illa, det händer ju grejer i snabbare följd än tidigare, bara lite transportsträcka i början och slutet. Gillar dock inte volterna vid A, de som blivit överflyttade från gamla LC1, tycker det är svårt att få till storleken på dem där på kortsidan (red inte gärna gamla LC1 pga bland annat volterna).

LC1 däremot känns sådär, känns som att det är trista vägar, och skrittövergång mitt på diagonalen och på en skum böj (har den böjen något namn?) är inget iallafall jag brukar rida.

LB1 har jag inte tittat på ännu då jag inte vill blanda in fler nya program i hjärnkontoret just nu ;)
 
På era kommentarer låter det ju som att något vettigt äntligen hänt på programfronten, ska bli kul o kolla de nya och hur de funkar på tävling! Får nog nästan anmäla mig som skrivare vid tillfälle :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har inackorderingar och med jämna mellanrum behöver jag påminna några av dem om att hålla ordning. När det har varit något som...
Svar
16
· Visningar
1 939
Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp