Decemberöverenskomelsen

asylinvandringen är naturligtvis den del av de asylsökande som får sina tillstånd. Att hävda ngt annat vore naturligtvis att , för att att använda din egen vokabulär, att slingra sig.
För de som inte får uppehållstillstånd är ju bara tillfälliga gäster eller så bryter man lagen o går under jorden.
 
Nu verkar det ju krypa fram. Lövfen är tvungen att ha med V i en uppgörelse annars faller decemberöverenskommelsen och vi får en ny statsminister.
 
Nu verkar det ju krypa fram. Lövfen är tvungen att ha med V i en uppgörelse annars faller decemberöverenskommelsen och vi får en ny statsminister.

Tja, jag tror nog att regeringen får smyga på tårna när det gäller vänsterideer , annars är överenskommelsen slut. Jag tror att de är mycket överens om det utan att det sagts i media.
 
Krypa fram? Har det inte varit mycket uppenbart hela tiden?
Nja egentligen inte eftersom inte V fick vara med vid mötet.

Så nu lär ju V få plåster på de sår som åstadkoms vid "sveket efter valet.
För om inte V eller SD är med i Lövfens block så är ju det blocket inte det största och han ska enligt The deal lämna in sin avskedsansökan ;)
 
Ett exempel, förbjuds vinster i välfärden på det sätt V önskar är överenskommelsen slut. Därför kommer inte det att hända, mer än att det utreds på aderton olika vis.

En balansgång som Löfven kommer att klara om inte vänsterextremisterna får hybris.
 
Det är svårt att veta känner jag om jag ska svara när det är så uppenbart att skriver när du är berusad. Fast om sanningen ska fram anser jag det väldigt underhållande men hoppas såklart att du har koll på din alkoholkonsumtion.

:D:D Lilla gumman, jag tror nog att du håller med om att morfin och alkohol inte går så bra ihop.
Så det liksom ger sig självt.
F.ö tycker jag fortfarande att det är ett skamligt sätt att behandla en mycket gammal
äldre person. Han vill ju själv flytta till ett äldreboende och huset är väl det minsta av hans problem, men man kan nog inte begära av en 99-åring att han ska flytta först till en lgh sen till äldreboende. Då hinner han avlida innan han kommer dit han vill. I hans situation handlar det inte om pengar utan om att han ska kunna gå på toaletten själv.
 
Ett exempel, förbjuds vinster i välfärden på det sätt V önskar är överenskommelsen slut. Därför kommer inte det att hända, mer än att det utreds på aderton olika vis.
En balansgång som Löfven kommer att klara om inte vänsterextremisterna får hybris.

Läst AB idag? Lena Melin är som vanligt mitt i prick.
 
Nu bidde det som jag spekulerade. Alliansen tydliggör att spelet ska spelas på mitten och att inga radikala vänsterreformer göre sig besvär under denna överenskommelsen.

Sjöstedt tog som vanligt ut segern i förskott och får backa mot mitten.
 
Nu bidde det som jag spekulerade. Alliansen tydliggör att spelet ska spelas på mitten och att inga radikala vänsterreformer göre sig besvär under denna överenskommelsen.

Sjöstedt tog som vanligt ut segern i förskott och får backa mot mitten.

nu får vi väl ta ett steg i taget.

Frågan är väl om Lövfen får acceptans inom de egna leden för en politik han kan genomföra. För får han inte det så blir det väl antingen regeringsskifte eller nyval.

För både MP och V måste väl stå bakom för att han ska ha det största blocket, och har han inte det så reglerar väl avtalet att alliansen ska ta över ;)
 
nu får vi väl ta ett steg i taget.

Frågan är väl om Lövfen får acceptans inom de egna leden för en politik han kan genomföra. För får han inte det så blir det väl antingen regeringsskifte eller nyval.

För både MP och V måste väl stå bakom för att han ska ha det största blocket, och har han inte det så reglerar väl avtalet att alliansen ska ta över ;)

Ja, precis som jag spekulerade. Överenskommelsen tvingar in politiken på mitten, vilket jag tycker är bra. Däremot försvagar den också handlingskraft, vilket är mindre bra. Men handlingskraften var ju noll i tidigare läget, så överenskommelsen har trots allt ökat den.
 
Ja, precis som jag spekulerade. Överenskommelsen tvingar in politiken på mitten, vilket jag tycker är bra. Däremot försvagar den också handlingskraft, vilket är mindre bra. Men handlingskraften var ju noll i tidigare läget, så överenskommelsen har trots allt ökat den.

Se där, vi är ju inte osams om allt här livet.

Ja partipolitiken är ju som kommunicerande kärl.
Blir, som nu ett,(de flesta betraktar som höger) parti snabbt starkare (SD) så kommer det att dra hela riksdagen åt sitt håll.
Kan de moderata elementen då svara upp så blir per automatik mitten starkare.

Så hur frustrerande det än kan vara för Lövfen, lyckas han splittra alliansen betyder det förmodligen att SD verkligen blir en dominant spelare på plan.
 
Se där, vi är ju inte osams om allt här livet.

Ja partipolitiken är ju som kommunicerande kärl.
Blir, som nu ett,(de flesta betraktar som höger) parti snabbt starkare (SD) så kommer det att dra hela riksdagen åt sitt håll.
Kan de moderata elementen då svara upp så blir per automatik mitten starkare.

Så hur frustrerande det än kan vara för Lövfen, lyckas han splittra alliansen betyder det förmodligen att SD verkligen blir en dominant spelare på plan.

Nej, på kort sikt har SD noll inflytande. På längre sikt är det svårt att spekulera.

De förlorade sin vågmästarroll genom infantilt, men tydligt, beteende.
 
Nej, på kort sikt har SD noll inflytande. På längre sikt är det svårt att spekulera.

De förlorade sin vågmästarroll genom infantilt, men tydligt, beteende.
Du stirrar dig blind på ditt mantra om att SD inte har ngt inflytande.
Ändå måste du väl ändå medge att den nuvarande 1/2 patt situationen i riksdagen beror till största delen på just det inflytande SD har?

Visserligen har de inte mandat att själva driva frågor. Men de båda blocken diskuterar inom sig hur de ska agera för att inte SD;s inflytande ska välta den vagn man sitter i.
 
Du stirrar dig blind på ditt mantra om att SD inte har ngt inflytande.
Ändå måste du väl ändå medge att den nuvarande 1/2 patt situationen i riksdagen beror till största delen på just det inflytande SD har?

Visserligen har de inte mandat att själva driva frågor. Men de båda blocken diskuterar inom sig hur de ska agera för att inte SD;s inflytande ska välta den vagn man sitter i.

Visst påverkar de situationen. Men med inflytande menade jag att få gehör för någon av sina politiska idéer. Nu har de ju bara en i och för sig, därför blir det så svartvitt.
 
Visst påverkar de situationen. Men med inflytande menade jag att få gehör för någon av sina politiska idéer. Nu har de ju bara en i och för sig, därför blir det så svartvitt.
Problemet är ju att vår värld blir alltmer polariserad. Enkla slagord säljer betydligt bättre än ringade information. Att diskutera har mer blivit att slänga mer eller mindre förankrade åsikter i ansiktet på varandra.

Och i den världen tenderar partier som SD,V och även MP ta poäng på de andras bekostnad.

Asylinvandringen och den därmed förbundna anhöriginvandringen skapar problem och kostnader det inte går att blunda inför.
Normalt sett skulle även en invandring av de mått som nu sker kunna sväljas av folkdjupet i Sverige. Men både den tekniska utvecklingen, samhällets krav och konjunkturen kommer, anser jag, visa sig vara alltför stor hinder i vägen för en fungerande integration.
 
Visst påverkar de situationen. Men med inflytande menade jag att få gehör för någon av sina politiska idéer. Nu har de ju bara en i och för sig, därför blir det så svartvitt.
Nej de sitter med armarna i kors i 4 år till och skaffar sig ännu fler väljare och kraftigare fäste i vår riksdag......Känns förjävligt!!
gulan
 
Nej de sitter med armarna i kors i 4 år till och skaffar sig ännu fler väljare och kraftigare fäste i vår riksdag......Känns förjävligt!!
gulan
Om de får fler väljare nästa val eller inte beror väl på vad som händer.
Fortsätter lågkonjunkturen = + för ytterlighetspartierna V, SD
ett fortsatt ökad asylinflöde= + SD
En på sikt fungerande hantering av asylproblematiken= vrider SD;s primär vapen ur händerna på dem
Att de övriga partierna fortsätter att låta SD äga asylhanteringsfrågan= SD plockar fler röster, betydligt fler!

Så vi får se, hoppas de andra partierna ändrar sitt beteende, För ett riktigt starkt SD och en stark vänster, ja då barkar det väl åt h-e
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: dobbis
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
664
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp