Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Goda råd önskas! Jag har träffat en kille (från tinder...) några gånger. Det har känts väldigt bra och känslan är ömsesidig. I mitten på veckan frågade jag om han ville träffas i helgen vilket han gärna ville. Vi bestämde söndag.

I fredags bekräftade vi att söndag blev bra och att vi skulle höras under dagen då han hade en del att göra och inte var säker på när han skulle bli klar. Efter det har det varit tyst. Vi har bara skrivit på snapchat och han öppnade inte det meddelande jag skickade igår och inte heller det jag skickade idag på förmiddagen.

Jag börjar bli orolig att något har hänt, jag vet att det åkte en ambulans från det lilla samhälle han bor i igår morse (ja jag kollade utrykningar när oron började...). Vi har inga gemensamma bekanta jag skulle kunna fråga. Vi har som sagt bara haft kontakt via snap och tinder, jag har alltså inget nummer att ringa och kolla.

Hur mycket stalkervarning är det att skriva på messenger och fråga? Alltså att jag börjar bli orolig och hoppas att det inte hänt något. Eller är det bättre att bara avvakta någon/några dagar och se om han öppnar meddelandena?
Tycker du ska vänta några dagar iaf. Han kommer att svara dig om han vill ha dig. Gör han inte det så gå vidare. Det kan va tungt att vänta ibland. Jag hade ett fling på en tjej jag tyckte var trevlig och kul. Skickade några pm men hon visade inget intresse. Bara gå vidare. Sen hittade jag nuvarande tjej. Vi hade bra kontakt men jag kände att jag var för på. Så jag lämnade henne ifred några dagar så hon fick tänka. Det var tunga dagar att ta sig igenom men hon hörde av sig och ville träffas :). Hör han av sig så stärker det er relation. Lycka till
 
Men det är ju så svårt att sitta still i den förbannade båten 🙈

Ja det är det!

H/KK är en ojämn kommunikatör. Nu blir det ju förstås inte riktigt samma sak när syftet är lite annorlunda men ändå. Men såhär efter åtta månader är jag ganska bra på att lista ut när tystnaden kommer. Som nu när vi haft ganska intensiv kontakt i två veckor (rekord) varje dag så kommer det en period med total tystnad. Sen när han är klar med det så hör han av sig.

Det skulle förstås inte fungera om jag hade tänkt mig någon form av tvåsamhet. Då hade jag skippat honom för längesedan.

Men ha lite is i magen är sällan fel men man ska inte anpassa sig så det blir obekvämt.
 
Bara för att följa upp på det här:
Nu är jag inte alls intresserad av barn (och det är tur för det vore eventuellt för sent) utan känner bara att det nog vore roligare att inte vara ensam. Men det har ju ingen deadline, så jag gör... typ ingenting. Eller jo lite piffande, men långsamt och ofokuserat. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men tydligen inte missnöjd nog för att ta tag i det?
I lördags testade jag alla kläder i garderoben som jag hade en rimlig möjlighet att passa i, samlade ett gäng favoriter och beställde två toppar på nätet för att få ihop kompletta outfits av dem.

Igår lade jag 10 timmar på att återskapa vad frisören brukade göra med mitt hår senast jag var nöjd. (Det blev nästan lika bra och kostade 2500 mindre, även om det bokstavligen tog hela dagen.)

Så, piffjobbet är officiellt accelererat. Det här är... tredje? gången på kort tid som jag skriver om något på Buke och sen "bara löser det sig". Kanske får starta en dagbokstråd för att bibehålla det. :D
 
Har läst dejtingtrådarna ett tag men aldrig skrivit något förrän nu. Är singel sen ca 4 månader. Har dejtat en 5-6 st, mestadels från HP. Jag har haft distans tidigare och vill inte ha det igen, träffade en kille som bor 10 mil härifrån, inga barn och som ville ha. Jag som också vill ha barn tyckte det skulle funka bra. Men jag klarar inte av distans längre, märkte det när jag åkte till honom. Så jag lade ner honom. Men det här med barn blir också svårt, jag är i en ålder då jag typ måste skaffa nu. Och jag är jättekräsen vilken pappa jag vill ha till mitt barn, tror inte jag kommer hitta någon som jag verkligen vill ha som pappa till mitt barn så funderar på att skaffa själv.

Just nu träffar jag en kille som har två barn sen innan på heltid. Jag har i min profil att jag vill ha barn och han har ändå skrivit till mig så antar att han inte är främmande för fler barn. Han är liksom sjukt rolig och trevlig, hör av sig ofta, bokar in nya dejter direkt. Ger mig bekräftelse, mår bra av honom och han bor nära mig. Men han har ju två barn på heltid sen innan. Vi bestämde ses nu i helgen igen, och han skulle lösa det så att vi kan ses sa han, annars har han ju barnen. Men kanske han löser att hans föräldrar är barnvakt. Så han vill ju verkligen ses. Oj massa svammel.

Så jag står nånstans vid att skaffa barn själv, men då måste jag lägga ned dejtandet ett tag? Och har jag barn själv så är det väl mer ok att eventuell dejt har barn sen innan tänker jag. Ytterligare en fördel med att skaffa barn själv är ju att när det har slut med pappan så behöver jag inte ha mitt barn på halvtid. Många funderingar här. Någon kanske har någon bra input?
 
Har läst dejtingtrådarna ett tag men aldrig skrivit något förrän nu. Är singel sen ca 4 månader. Har dejtat en 5-6 st, mestadels från HP. Jag har haft distans tidigare och vill inte ha det igen, träffade en kille som bor 10 mil härifrån, inga barn och som ville ha. Jag som också vill ha barn tyckte det skulle funka bra. Men jag klarar inte av distans längre, märkte det när jag åkte till honom. Så jag lade ner honom. Men det här med barn blir också svårt, jag är i en ålder då jag typ måste skaffa nu. Och jag är jättekräsen vilken pappa jag vill ha till mitt barn, tror inte jag kommer hitta någon som jag verkligen vill ha som pappa till mitt barn så funderar på att skaffa själv.

Just nu träffar jag en kille som har två barn sen innan på heltid. Jag har i min profil att jag vill ha barn och han har ändå skrivit till mig så antar att han inte är främmande för fler barn. Han är liksom sjukt rolig och trevlig, hör av sig ofta, bokar in nya dejter direkt. Ger mig bekräftelse, mår bra av honom och han bor nära mig. Men han har ju två barn på heltid sen innan. Vi bestämde ses nu i helgen igen, och han skulle lösa det så att vi kan ses sa han, annars har han ju barnen. Men kanske han löser att hans föräldrar är barnvakt. Så han vill ju verkligen ses. Oj massa svammel.

Så jag står nånstans vid att skaffa barn själv, men då måste jag lägga ned dejtandet ett tag? Och har jag barn själv så är det väl mer ok att eventuell dejt har barn sen innan tänker jag. Ytterligare en fördel med att skaffa barn själv är ju att när det har slut med pappan så behöver jag inte ha mitt barn på halvtid. Många funderingar här. Någon kanske har någon bra input?
Bara för att du kanske skaffar barn på egen hand så behöver du inte lägga ner dejtande. Bara var ärlig och säg att du försöker bli gravid via IVF.
Han som du träffar nu, låter som att ni har setts ett tag? Dax att ta upp om han vill ha fler barn då du vill ha barn?
 
Har läst dejtingtrådarna ett tag men aldrig skrivit något förrän nu. Är singel sen ca 4 månader. Har dejtat en 5-6 st, mestadels från HP. Jag har haft distans tidigare och vill inte ha det igen, träffade en kille som bor 10 mil härifrån, inga barn och som ville ha. Jag som också vill ha barn tyckte det skulle funka bra. Men jag klarar inte av distans längre, märkte det när jag åkte till honom. Så jag lade ner honom. Men det här med barn blir också svårt, jag är i en ålder då jag typ måste skaffa nu. Och jag är jättekräsen vilken pappa jag vill ha till mitt barn, tror inte jag kommer hitta någon som jag verkligen vill ha som pappa till mitt barn så funderar på att skaffa själv.

Just nu träffar jag en kille som har två barn sen innan på heltid. Jag har i min profil att jag vill ha barn och han har ändå skrivit till mig så antar att han inte är främmande för fler barn. Han är liksom sjukt rolig och trevlig, hör av sig ofta, bokar in nya dejter direkt. Ger mig bekräftelse, mår bra av honom och han bor nära mig. Men han har ju två barn på heltid sen innan. Vi bestämde ses nu i helgen igen, och han skulle lösa det så att vi kan ses sa han, annars har han ju barnen. Men kanske han löser att hans föräldrar är barnvakt. Så han vill ju verkligen ses. Oj massa svammel.

Så jag står nånstans vid att skaffa barn själv, men då måste jag lägga ned dejtandet ett tag? Och har jag barn själv så är det väl mer ok att eventuell dejt har barn sen innan tänker jag. Ytterligare en fördel med att skaffa barn själv är ju att när det har slut med pappan så behöver jag inte ha mitt barn på halvtid. Många funderingar här. Någon kanske har någon bra input?
Har du pratat med dejten om att skaffa barn?
 
Ska kanske satsa på en toyboy iaf. Jag fick frågan om jag kunde vara intresserad av en relation med någon som är yngre än mitt angiva, snäva, åldersspann eller om jag var intresserad av åkturer och hitta på saker. Trodde han menade om jag hade lust att hänga med ut på några mc-turer, men sen skrev ha att han skulle inte ha några problem med att få upp den med mig. :o 😳😂
 
Bara för att du kanske skaffar barn på egen hand så behöver du inte lägga ner dejtande. Bara var ärlig och säg att du försöker bli gravid via IVF.
Han som du träffar nu, låter som att ni har setts ett tag? Dax att ta upp om han vill ha fler barn då du vill ha barn?
Nej kanske inte att jag behöver lägga ner dejtande. Nej han som jag dejtar nu, vi har bara setts två gånger, och inga längre stunder. Så jag vet inte om det är för tidigt att ta upp. Sen vill jag nog ha barn själv, för som sagt när ett förhållande tar slut vill jag ha mitt barn på heltid
 
20 år är en stor åldersskillnad, jag har alltid varit irriterad när äldre män raggat på mig och jag har ingen större lust med någon yngre som bockar av någon lista.
Well... Jag har haft en fling med en man som är 19 år yngre än jag, samt ett förhållande med en som är 13 år äldre. I båda fallen var det liksom på bådas villkor, ingen som blev avbockad på någon lista. Vill man inte så är man ju fri att avstå, såklart, men jag tycker inte det finns anledning att bli irriterad på någon som är intresserad av en bara pga hans ålder...?
 
20 år är en stor åldersskillnad, jag har alltid varit irriterad när äldre män raggat på mig och jag har ingen större lust med någon yngre som bockar av någon lista.
Det skiljer en del mellan mig o min dejt. Men det gör inget för vi trivs ändå. Dessutom vill hon ha en riktig MAN som hon kan lita på :). Det var väl Mats Rådberg som sjöng om oss män att lita på ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 418
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
872
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 436
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp