Bukefalos 28 år!

Det låter totalt gränslöst av dem @Lillefrun Jag gissar att er relation påverkats av massa olika saker och att föräldrar som fått ge mer stöd än vanligt till vuxna barn (tex som min mamma gjort pga min sjukdom) kan ha svårare att se sådana övertramp än när det inte funnits skäl för föräldrar att vara närmare/hjälpa mer än vanligt. Men; du ska spara det DU vill spara och slänga sådant som DU är nöjd att släppa. Du flyttar till ett helt hus. Du bygger DITT liv för att det ska passa DIG. Det i sig är mäktigt nog, alldeles oavsett vad du tar med/slängde.

Vilken alldeles särdeles bra situation att gå efter din egen kompass och vilja, istället för vad någon random person tycker. Att det råkar vara dina föräldrar gör det faktiskt inte mer värt att ta i beaktande än om jag skulle ha åsikter, eller typ prinsessan av Danmark (om någon sådan nu finns).

Jag tycker du gör ett storslaget jobb. Inte framför allt i att du rensar och fixar (vilket i sig är krävande och stort) utan i att du går på din egen kompass när du gör det. Att du tagit plats genom att ändra tidsplanen med fotografering osv är grymt bra jobbat! Att du sparar och slänger efter eget huvud likaså. Heja dig!
 
Vår relation är väldigt bra i övrigt men jag är så totalt annorlunda än resten av min familj. Både mina föräldrar och min bror bor så det ser ut som en dyr möbelaffär. Inga saker någonstans, stilrent och organiserat. Jag är inte så, så kanske undermedvetet att jag valde ett jätte konstigt hus. Aldrig varit i något sånt hus och det är den totala motsatsen till deras.

Dom skulle aldrig lämna mig, dom älskar ju mig men det kan bli dålig stämning och att jag antingen klarar att säga till, hade en sån diskussion i veckan och bytte ämne då, eller att jag blir tyst och bara tar emot. Städningen kommer självklart också diskuteras. Får inte ta åt mig då. Blir det för mycket intryck för mig för dom brukar peka åt olika håll så säger jag att jag vill ha en uppgift i taget och inte blir omkringskickad.

Imorgon ska vi hjälpas åt att slänga och packa det allra sista och bära till förråd. Tjejen som hjälpte mig sa till mig igår att mina förråd är fullt normala förråd, ovanligt fina och ordnade till och med och ifall någon säger något om dom kan jag säga att en som jobbar med pack och flytthjälp sagt det.
 
Det låter totalt gränslöst av dem @Lillefrun Jag gissar att er relation påverkats av massa olika saker och att föräldrar som fått ge mer stöd än vanligt till vuxna barn (tex som min mamma gjort pga min sjukdom) kan ha svårare att se sådana övertramp än när det inte funnits skäl för föräldrar att vara närmare/hjälpa mer än vanligt. Men; du ska spara det DU vill spara och slänga sådant som DU är nöjd att släppa. Du flyttar till ett helt hus. Du bygger DITT liv för att det ska passa DIG. Det i sig är mäktigt nog, alldeles oavsett vad du tar med/slängde.

Vilken alldeles särdeles bra situation att gå efter din egen kompass och vilja, istället för vad någon random person tycker. Att det råkar vara dina föräldrar gör det faktiskt inte mer värt att ta i beaktande än om jag skulle ha åsikter, eller typ prinsessan av Danmark (om någon sådan nu finns).

Jag tycker du gör ett storslaget jobb. Inte framför allt i att du rensar och fixar (vilket i sig är krävande och stort) utan i att du går på din egen kompass när du gör det. Att du tagit plats genom att ändra tidsplanen med fotografering osv är grymt bra jobbat! Att du sparar och slänger efter eget huvud likaså. Heja dig!
Tack ❤️

Nu blir det tyvärr fotografering på söndag i alla fall, annars fanns det ingen tid förrän på torsdag och jag vill ut med annons och visning och försäljning så allt är klart innan sista juni. Det innebär att jag även idag jobbat många, många timmar tills jag slocknade. Hittade inte mina nycklar till förråden för jag var så virrig och trött så tog hjälp av en granne att klippa upp låsen och satte dit nya varav ett självklart går i baklås och inte går att öppna så han kommer tillbaka imorgon igen. Men självklart hittar jag nycklarna i en annan låda som jag skulle rensa bara några timmar senare.
 
Tack ❤️

Nu blir det tyvärr fotografering på söndag i alla fall, annars fanns det ingen tid förrän på torsdag och jag vill ut med annons och visning och försäljning så allt är klart innan sista juni. Det innebär att jag även idag jobbat många, många timmar tills jag slocknade. Hittade inte mina nycklar till förråden för jag var så virrig och trött så tog hjälp av en granne att klippa upp låsen och satte dit nya varav ett självklart går i baklås och inte går att öppna så han kommer tillbaka imorgon igen. Men självklart hittar jag nycklarna i en annan låda som jag skulle rensa bara några timmar senare.
Bara att höra efter om senare tid och sedan väga in alla DINA önskningar och behov i beslutet tycker jag låter strålande. Även om det blev samma i slutändan som innan du kollat upp det och stått upp för dina behov.

Sådant där med nycklar och lås händer då lätt i ett sådant läge. Det är verkligen en petitess i det stora hela.

Hoppas det går bra nu med försäljningen och rensning och allt du har att stå i. Och att du får njuta av ditt nya hem redan i sommar! Perfekt årstid att flytta. ☺️
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 222
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 564
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 651
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp