Den 17:e drar jag ut krångeltanden

Hade sån fruktansvärd tandvärk efteråt. En sån där hemsk smärta så man till och med funderar ut hur man kan dra ut tanden själv på bästa sätt. Vidrigt var det.

Fick åka tillbaka till tandläkaren och göra en ny lagning ganska så omgående. De borrade upp, dödade tanden lite grann, rengjorde och hade i fyllning igen. Bara för att vinna lite tid och få bort smärtan. Jag fick gå hem och tänka på om jag ville prova rotfyllning eller dra ut den.

Idag var jag tillbaka för ett besök hos tandhygienisten. Talade om att jag ville dra ut den där förbaskade tanden och fick en tid den 17:e. Hos en tandläkare som älskar att dra ut tänder :rofl:

Jag har fortfarande tandvärk men det är hanterbart, jag behöver inte gå runt och vara konstig på massa starka smärtstillande utan klarar mig på alvedon och ipren.

Skulle jag nu få extremt ont igen får jag komma in akut även om det så är på en helg.
 

Hade sån fruktansvärd tandvärk efteråt. En sån där hemsk smärta så man till och med funderar ut hur man kan dra ut tanden själv på bästa sätt. Vidrigt var det.

Fick åka tillbaka till tandläkaren och göra en ny lagning ganska så omgående. De borrade upp, dödade tanden lite grann, rengjorde och hade i fyllning igen. Bara för att vinna lite tid och få bort smärtan. Jag fick gå hem och tänka på om jag ville prova rotfyllning eller dra ut den.

Idag var jag tillbaka för ett besök hos tandhygienisten. Talade om att jag ville dra ut den där förbaskade tanden och fick en tid den 17:e. Hos en tandläkare som älskar att dra ut tänder :rofl:

Jag har fortfarande tandvärk men det är hanterbart, jag behöver inte gå runt och vara konstig på massa starka smärtstillande utan klarar mig på alvedon och ipren.

Skulle jag nu få extremt ont igen får jag komma in akut även om det så är på en helg.

Halva inlägget försvann såg jag nu :rofl:
 
Skönt att det ordnar sig. Tandvärk är en av de värsta värkerna kan jag tycka förutom huvudvärk. Har dragit ut alla mina 4 visdomständer och ångrar mig inte en sekund.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 621
Senast: enough
·
  • Artikel
Dagbok Så himla skönt att bli av med den där förbaskade tanden. Tyvärr fick jag tandvärk igen fast den mildare sorten som botas av två alvedon...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Så himla stolt över mig själv. Jag kan erkänna att jag inte var tuff när jag kom in och jag vibrerade lite samt mådde lite illa när mitt...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Idag var mitt sista besök hos tandläkaren. Det är ju kul att komma dit nu. Prata lite musik med den ena som är metalfan precis som jag...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp