Den stora jakten på Sadeln

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan alla bukare hålla tummarna och alla tårna för att Chefens dressyrsadel passar när de ska prova den idag. Kul det är med en häst med bra och enkelt sadelläge :meh: (ironi ifall någon missar det :p)
Eller vad sägs om lång rak rygg, hög manke, ett sadelläge som ligger väldigt långt fram + stora bogblad som kräver mycket rörelsefrihet bakåt. Visst låter det optimalt :up: :banghead: (Ja jag veeet det finns hästar som är värre)
Så hästen har en dyyyyr, för 1,5 år sen utprovad dressyrsadel som inte passar för fem öre, tack för det liksom :cool:. Tur i oturen att Chefen är en nojjig dressyrsadelnörd med mycket kunskap om knepiga hästryggar.
Nu ska vi bara hitta någon som är bra på hoppsadlar för att få hjälp se hur illa den sitter (är utprovad samtidigt som dressyrsadeln)

To be continued
 

Chefens sadeln passade bättre men den är fortfarande inte 100 % optimal. Men hästen gick bra med den och dottern fick tydligen en spikrak sits i den(även om hon själv tyckte hon höll på ramla framåt :rofl:)
Så det blir väl till leta ny sadel så småningom, hon får ju låna chefens sadel så länge hon vill. Welcom to the Sadeljungel :nailbiting:
Men hur kan man som sadelutprovare rekommendera en framskuren sadel med smal bombidd till en häst med stora bogblad som kräver mycket utrymme bakåt och med en bred rygg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Igår hade jag sadelutprovaren ute för att kolla av mina sadlar. Som jag redan misstänkt så låg inte allroundsadeln helt optimalt...
Svar
0
· Visningar
765
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 528
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp