Bukefalos 28 år!

Deodorant-när börjar man

susanne

Trådstartare
Hur gamla har era barn varit när de började med deodorant. Min flicka på snart 10 år luktar ibland svett från armhålan. Än så länge löser vi det genom tvätt, men jag inser att det snart kanske är dax för deo.
När har ni börjat?
 
Hur gamla har era barn varit när de började med deodorant. Min flicka på snart 10 år luktar ibland svett från armhålan. Än så länge löser vi det genom tvätt, men jag inser att det snart kanske är dax för deo.
När har ni börjat?
Tio eller elva var min äldste när hen började med deo. Åas var det mycket för att hen gillar att fixa med såna grejer, styla håret osv än att hen faktiskt luktade svett. Den yngre är elva och har börjat med deo ibland.
 
Min äldsta på 8 år vill ha deo, fråga mig inte varför då jag inte använder ens :D men jag ville ju undvika o använda allt giftigt som är i deo. Så han fick en saltdeo, vissa tycker det funkar vissa inte.
 
Hur gamla har era barn varit när de började med deodorant. Min flicka på snart 10 år luktar ibland svett från armhålan. Än så länge löser vi det genom tvätt, men jag inser att det snart kanske är dax för deo.
När har ni börjat?

Är 32 år och använder fortfarande inte deo utom i dom få fall jag känner behovet av det. Men i regel svettas jag extremt sällan i armhålorna så att det luktar.
 
Här har de börjat med deo när de kommit in i puberteten och börjar lukta. Har varit i ca 11-års åldern på båda tjejerna
 
Dottern fick en deo förra året då hon var 9, kommit in i puberteten och ja det doftar inte hallon vissa dagar i månaden. Har ställt den i badrummet men hon har eget ansvar om hon vill använda den.
 
När det börja lukta är det dags oavsett ålder tänker jag.
Jag håller verkligen med dig!
Bonusbarnen har tyvärr inte fått lära sig grundläggande hygien hos mamman :( så det kräver sin pedagog att förklara varför en bör duscha eller tvätta sig under armarna och använda deo varje morgon, borsta/kamma håret och borsta tänderna efter frukost...
(Detta är på nivån att skolan mailat och bett att ett av syskonen ska ha med sig en deo till skolan för att kunna bättra på under dagen, klasskompisarna klagar på att hen luktar illa! :cry:
Är kläderna redan nedsvettade hjälper det ju inte så länge att rolla på mer deo heller...)
 
Spelar kanske mindre roll när mtp ålder, när det börjar lukta lite är det nog på tiden tänker jag. Man kan nog tyvärr också hamna lite utanför gemenskapen om man luktar, så tänker det är bra att följa upp som vuxen/förälder av flera anledningar :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
951
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 066
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 502
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp