Bukefalos 28 år!

"Det är rart med barn"

Kalaspinglan

Trådstartare
säger min mamma i telefon.
"Helvete heller" tänker jag, när jag ringer henne och ber om lite avlastning med terroristen i morgon.. "Bara någon timme, så jag kan få ligga på soffan och ta hand om bäsingen i magen, eller äta mat i lugn och ro, eller göra klart julklappen till svärmor".

Dagen började alldeles för bra. Filip sov hela natten. Vaknade pigg och glad klockan sex. Vi klev upp och hade en riktigt mysig morgon. Efter lunch och lunchsova började terroristen att förpesta min dag. Sedan dess har det gått i ett
- ryckt i julgranskulorna
- ryckt i grenarna på julgranen och hoppat samtidigt
- öppnat luckan till kaminen (som tack och lov var sval) och hällt ut aska över golvet
- släpat runt all ved, som jag tagit in för att elda nu ikväll, över hela huset
- jagat hunden runt julgranen (som för övrigt står inklämd i ett hörn, dvs det är egentligen för trångt för att gå runt granen)
- passade på att öppna en kökslåda (som saknade lås tillfälligt) och hälla ut lösviktste, kaffefilter och annat smått och gott över hela köksgolvet
- hällt ut en hel burk med kroppspuder över sig och huset
och slutligen kastat tallriken med mat på golvet. Och däremellan brytit ihop i gråt av olika anledningar...

Mitt i allt detta nu på kvällen ringer sambon och säger att han måste jobba över två-tre timmar. "NEJ!!! När som helst, men inte idag..."

Nu har min ängel fått lite kvällsvälling, nu ska jag leta nappar och parkera honom i bingen. Därefter ska jag sätta mig och bryta ihop eller nåt..


Åå just ja, jag glömde.. han har hällt ut hundens vattenskål på laminatgolvet också..
 
Senast ändrad:
Sv: "Det är rart med barn"

Låter ju helt normalt :rofl:
(och snart har du två? ;-) hehe)

tips 1: skaffa bostad med kök separat eller där det går att sätta grind till köket
tips 2: ha granen i annat rum, på balkongen eller inte alls :rofl:
tips 3: åk bort imorn kväll 2-3 timmar så sambon får avlasta :idea:
 
Sv: "Det är rart med barn"

Usch jag känner igen det... Det är dem dagarna man önskar man inte steg upp.... Men tack och lov är dem gulliga dem mesta tiden...
 
Sv: "Det är rart med barn"

Ja jösses!! När ungen börjar kasta vedklabbar efter katterna så säger jag detsamma! :crazy: :crazy: Det är inte rart med barn 85 % av tiden.... Eller när han får upp bakdörren och ramlar ut på gruset i bara pyjamas eller staplar leksaker så han kommer upp på vardagsrumsbordet för vidare passage mot kristallkronan. Men vad säger man?? Det går ju på något sätt!! Eller??
 
Sv: "Det är rart med barn"

Låter ju helt normalt :rofl:
(och snart har du två? ;-) hehe)

Tack för att du påminnde mig. :crazy:

tips 1: skaffa bostad med kök separat eller där det går att sätta grind till köket
tips 2: ha granen i annat rum, på balkongen eller inte alls :rofl:
tips 3: åk bort imorn kväll 2-3 timmar så sambon får avlasta :idea:

1. Bra idé. Fast jag ska sätta upp barnlås på resterande lådor nu ikväll.
2. mmm, jag vet. Fast han har låtit granen stå i en vecka nu. Trodde det skulle fungera. Men men... tur det inte är så långt kvar på julen.. :smirk:
3. Mm, skulle jag gärna göra. Men han jobbar kväll, så det sket sig rejält. Men som sagt, snälla underbara mamma kommer. Kanske skulle ta och åka till stallet och lukta på lite häst då..? Eller ta en lång promenad med hunden!!!
 
Sv: "Det är rart med barn"

Usch jag känner igen det... Det är dem dagarna man önskar man inte steg upp.... Men tack och lov är dem gulliga dem mesta tiden...

Mmm, nu sover han sött i sängen. Och när jag la honom och sa min söta lilla (idag falska) ramsa "God natt älskling. Mamma älskar dig mest i hela världen" och pussade honom på foten så log han sådär underbart att jag nästan fick dåligt samvete för att jag varit så arg på honom idag...
 
Sv: "Det är rart med barn"

Ja jösses!! När ungen börjar kasta vedklabbar efter katterna så säger jag detsamma! :crazy: :crazy: Det är inte rart med barn 85 % av tiden.... Eller när han får upp bakdörren och ramlar ut på gruset i bara pyjamas eller staplar leksaker så han kommer upp på vardagsrumsbordet för vidare passage mot kristallkronan. Men vad säger man?? Det går ju på något sätt!! Eller??

Klart det går (om man får gnälla av sig lite ibland bara). Andra har ju gjort det förr, och troligtvis haft det hundra resor värre. *säg bara ja, snälla* :smirk:
 
Sv: "Det är rart med barn"

Åå, jag glömde ju en sak till.
Han har lärt sig att slita av sig blöjan när han går utan byxor. Så han har givetvis kissat på mattan och sedan satt han och plaskade i det blöta... Daaah...
 
Sv: "Det är rart med barn"

:bow: Nu påminde du mig om varför jag är så glad över att småbarnsåren är avklarade :D


Lycka till och tack för ett gott skratt så här på kvällskvisten ;)
 
Sv: "Det är rart med barn"

Det skulle kunna vara jag som skrivit det där!

Jag är SÅ tacksam för dagis. Han röjer av sig det värsta där, och är åtminstone något lugnare hemma numera.
 
Sv: "Det är rart med barn"

Det är alltid lika trevligt att höra att det finns fler med påhittiga pojkar:D. Idag har jag:
-plockat upp storasysters 2 liter pärlor från golvet två ggr
-torkat upp en bunke vatten från golvet
-Sopat upp 1000 pappersbitar som lklippts till med sax
-räddat stackars hunden från att bli överkörd med leksakslastbil
-förhindrat att flaska nr 2 med diskmedel blir uthälld i vasken


Att man skall behöva vara såååå klåfingrig:angel:.
 
Sv: "Det är rart med barn"

Haha, härlig unge! Men ha förtröstan, småbarnsåren är som lumpen, förlossningar eller nåt, efter några år kommer man bra ihåg de roliga sakerna, filmerna man har när de är hur gulliga som helst. Jagandet av klåfingriga småttingar har avlösts av en tonåring som man får jaga för att de öht ska röra på sig från datorn eller sängen:) Varje ålder är den bästa, när man ser det i backspegeln!

Tajger, med två utflugna och två tonåringar
 
Sv: "Det är rart med barn"

Åå, jag glömde ju en sak till.
Han har lärt sig att slita av sig blöjan när han går utan byxor. Så han har givetvis kissat på mattan och sedan satt han och plaskade i det blöta... Daaah...

Läste för min sambo!
Han sa "Cool unge".

Sambon har inte kommit ur kiss och bajs ålder ännu.. Han är ju bara 33.. :angel:
 
Sv: "Det är rart med barn"

:bow: Nu påminde du mig om varför jag är så glad över att småbarnsåren är avklarade :D
Lycka till och tack för ett gott skratt så här på kvällskvisten ;)

Så bra att jag kunde glädja någon.. :)

Det skulle kunna vara jag som skrivit det där!
Jag är SÅ tacksam för dagis. Han röjer av sig det värsta där, och är åtminstone något lugnare hemma numera.

Faktum är att jag faktiskt börjat fundera på om det är värt att slänga in honom på 15 h (3 h, 5 dgr/veckan - med en enkel resväg på 20 minuter) just för att han ska få röja av sig. Å andra sidan kanske det blir lättare mot våren när vi kommer att kunna vara utomhus lite mer än.

Det är alltid lika trevligt att höra att det finns fler med påhittiga pojkar.

Vi kanske kan bilda en klubb? :idea:

Haha, härlig unge! Men ha förtröstan, småbarnsåren är som lumpen, förlossningar eller nåt, efter några år kommer man bra ihåg de roliga sakerna, filmerna man har när de är hur gulliga som helst. Jagandet av klåfingriga småttingar har avlösts av en tonåring som man får jaga för att de öht ska röra på sig från datorn eller sängen:) Varje ålder är den bästa, när man ser det i backspegeln!

Tajger, med två utflugna och två tonåringar

Det är därför jag skriver dagbok, filmar och fotar mycket. För att kunna minnas alla stunder av glädje, panik och ångest... :smirk:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp