Bukefalos 28 år!

det är så typiskt...

skogsflicka

Trådstartare
När man äntligen kommit en bit på vägen med sina problem, i vårat fall - utfall mot andra hundar. Så är det väl klart att det skall hända något. Han har varit så duktigt, och vi var ju till och med på utställning i helgen utan problem, och på vardagslydnads träningen har det också gått så bra.

Nåväl, vad hände igår då. Jo två stora lapphundar kommer från ingenstanns och hoppar på min lille, som var i koppel.

Suck. jag fick upp han i famnen tillslut. Borde kanske sparkat iväg hundarna, men jag blev så paff, han knappt reagera, ena stunden satt han fint i koppel brevid mig, nästa har han två större hundar över sig.

Nu behöver han ju inte ha blivit så påverkad av detta visserligen, jag hoppas inte det. Men det är så j*vla irriterande. Att sånt ens behöver hända.

:mad:
 
Sv: det är så typiskt...

Taxen vi hade blev påflugen av tre Riesen som (hrm) ägdes av dåvarande ordförande i brukshundsklubben :mad: :devil:
Det gick åt helsikke sedan, det spelade ingen roll hur mycket man försökte, han ville inte gå ned den stigen igen där det hade hänt, han tordes heller inte längre ta långa vägen upp till skogen för längsmed den vägen bodde det en stor svart dock väldigt snäll (men det kunde inte han veta) Njuffe.

Synd när sådant händer :(
Jag vill aldrig mer ha en sån liten hund som är i ett sådant utsatt läge, är man tre äpplen hög blir man väldans trängd när det blir sådär.
 
Sv: det är så typiskt...

försök att inte göra så stor grej av det. är hunden vek så kommer det krävas lite jobb men det är inte alls säkert att det kommer någon kraftig reaktion från hunden. min har hunnit bli tuggad på vid ett antal tillfällen efter att hon blev bra med andra hundar, men det bekommer henne knappt. just den hunden vill hon kanske inte hälsa på igen, men rädd har hon inte blivit.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 491
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 653
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 085
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp