Det är för fan inte SVENSKT!

LindgrenV

Trådstartare
Bernth har målat sitt hus i en färg som blir mörkare ju högre upp på väggen man tittar. Lite som färgskiftningarna på himlen, toningar i håret eller färgerna i en eldsflamma.

Detta är tydligen otroligt provocerande för gubbpolitikerna i den lilla kommunen. För färgen är minsann inte svensk. Det är främmande att ha en färg som inte är lika från sida till sida och golv till tak. Så nu ska de besluta om ifall Bernth ska få tvångsmåla om sitt hus till en svensk, ofrämmande och jävligt tråkig färg.

Och jag känner mest så här:

:banghead::banghead::banghead:

Vad exakt är det som slagit fel i hjärnan hos folk när en jävla nyans på ett hus är så provocerande att politiker behöver lägga näsan i blöt och ta ett beslut om det är okej eller inte? Är "att leva år 2015" synonymt med att sitta kvar i ett enkelfärgat fack där allt ska se likadant ut?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/bernth-maste-mala-om-sitt-hus
 
De politikerna kunde mer än gärna fått tycka till i uppsala istället så hade vi kanske sluppit allt jäkla GLAS som blir överallt, och låta Bernth ha sitt hus i fred!! :banghead::banghead:
 
vi har ett hus i byn där man målat två sidor gult (det va rätt skrikigt gult från början men har bleknat nu) och alla hängrännor och stuprör neongröna. Resten står omålat betonggrått sen tio år minst.. Bernths hus känns ett drömalternativ jämförelsevis
 
Bernth har målat sitt hus i en färg som blir mörkare ju högre upp på väggen man tittar. Lite som färgskiftningarna på himlen, toningar i håret eller färgerna i en eldsflamma.

Detta är tydligen otroligt provocerande för gubbpolitikerna i den lilla kommunen. För färgen är minsann inte svensk. Det är främmande att ha en färg som inte är lika från sida till sida och golv till tak. Så nu ska de besluta om ifall Bernth ska få tvångsmåla om sitt hus till en svensk, ofrämmande och jävligt tråkig färg.

Och jag känner mest så här:

:banghead::banghead::banghead:

Vad exakt är det som slagit fel i hjärnan hos folk när en jävla nyans på ett hus är så provocerande att politiker behöver lägga näsan i blöt och ta ett beslut om det är okej eller inte? Är "att leva år 2015" synonymt med att sitta kvar i ett enkelfärgat fack där allt ska se likadant ut?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/bernth-maste-mala-om-sitt-hus

Vilket tramsigt ickeargument. Vi får ju hela tiden influenser från hela världen när det gäller arkitektur.
 
Jag förväntade mig något hemskt skrikit åbäke men det där hade jag nog inte ens reagerat på tror jag.

Tyckte inte det stack ut direkt från omgivningen.

Hade det varit någon fruktansvärd neonrosa nyans så hade jag haft en viss förståelse för att folk klagade men det här är ju diskret och smälter fint in i omgivningen (i alla fall vad jag kan se på korten).
 
Med tanke på att jag känner till området i fråga är jag inte ens förvånad :p Min sambo länkade det och jag kände mer "jaha". Låter ju störtlöjligt ärligt talat.
 
Bernth har målat sitt hus i en färg som blir mörkare ju högre upp på väggen man tittar. Lite som färgskiftningarna på himlen, toningar i håret eller färgerna i en eldsflamma.

Detta är tydligen otroligt provocerande för gubbpolitikerna i den lilla kommunen. För färgen är minsann inte svensk. Det är främmande att ha en färg som inte är lika från sida till sida och golv till tak. Så nu ska de besluta om ifall Bernth ska få tvångsmåla om sitt hus till en svensk, ofrämmande och jävligt tråkig färg.

Och jag känner mest så här:

:banghead::banghead::banghead:

Vad exakt är det som slagit fel i hjärnan hos folk när en jävla nyans på ett hus är så provocerande att politiker behöver lägga näsan i blöt och ta ett beslut om det är okej eller inte? Är "att leva år 2015" synonymt med att sitta kvar i ett enkelfärgat fack där allt ska se likadant ut?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/bernth-maste-mala-om-sitt-hus
Med tanke på hur förfärligt tråkiga husen omkring var så borde grannskapet hurra av glädje egentligen. De kanske borde tvingas måla de övriga husen varannan mexitegelsten rosa och varannan ljusgrön. :D
 
Hujja mig, tänk om dom åker till Stockholm sen och ser detta. Ett tegelhus som har fel färg.
Muddus_Wingardh.jpg
 
Den politikern är välkommen till mitt område så skall han få se på saker som "inte är svenskt". Jag kan utfärda garanti på det tamejfan. Han kommer vara tacksam över det där vackra huset sedan.

Mvh, bosatt i Rinkeby.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp