Det är för fan inte SVENSKT!

gulthus-skanninge2-jpg
 
Kommunen som tycker att huset sticker ut har själva uppfört ett otroligt vackert konstverk i form av en jättepotatis (?!):

http://www.metro.se/nyheter/mjolby-...itiserad-rondellpotatis/EVHocy!fSgfvOUm3vwjI/

Logik någon?:grin: :banghead:

Det är en hyllning till Terry Pratchett! :up: eller hur @Monstermom , @Migo , @Hyldeblomst , @Vira , Angua , @Teilani , @Wingates , @Glooper , @yennork , MJLee , @crazyrabbitlady , @Maqurell , @Kosmostanten och @kol .

För de som inte läst hans böcker, SKÄMMES! Sedan iväg till biblioteket, läs alla Discworld tills nr 25, The Truth, då kommer ni att förstå vad jag menar :D
 
Senast ändrad:
Bernth har målat sitt hus i en färg som blir mörkare ju högre upp på väggen man tittar. Lite som färgskiftningarna på himlen, toningar i håret eller färgerna i en eldsflamma.

Detta är tydligen otroligt provocerande för gubbpolitikerna i den lilla kommunen. För färgen är minsann inte svensk. Det är främmande att ha en färg som inte är lika från sida till sida och golv till tak. Så nu ska de besluta om ifall Bernth ska få tvångsmåla om sitt hus till en svensk, ofrämmande och jävligt tråkig färg.

Och jag känner mest så här:

:banghead::banghead::banghead:

Vad exakt är det som slagit fel i hjärnan hos folk när en jävla nyans på ett hus är så provocerande att politiker behöver lägga näsan i blöt och ta ett beslut om det är okej eller inte? Är "att leva år 2015" synonymt med att sitta kvar i ett enkelfärgat fack där allt ska se likadant ut?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/bernth-maste-mala-om-sitt-hus

Det var ju ballt! Hoppas han får behålla färgen på SITT hus :p
 
Jag bor en gata från Bernth.
Huset var gult redan innan.

Anlednigen är att huset ligger vid en klosterruin och därför anses området extra känsligt.
Står man vid ruinen och tittar ser man Bernths gata åt ena hållet och en Preemmack med verkstad åt andra. Dvs en enorm gul och grön skylt med en björn på. Gissa vad som syns mest...
Nu tycker jag inte att varken mack eller hus ska bort, vill bara ge en bild om området.

Vid den känsliga ruinen håller kommunen för fullt på med en sopstation. Stora containrar osv men de stör tydligen inte....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp