Bukefalos 28 år!

Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Han tror att han finns där för dottern när han har träffat henne varje morgon förra veckan...den här veckan kommer bli en svår test. Vi ska gemensamt åka på tävling med dottern. KLubben ordnar en buss till en stortävling och vi reser tillsammans...Och ska bo tillsammans. Han säjer att han har problem att möta mig :-( trots att hans nya inte ens kommer att vara i närheten. Han tror att det kan göra att hans nya kastar ut honom eftersom hon är så svartsjuk och kontrollerande. Jag sa att då ska han givetvis inte åka, men han gör det ändå. Han är så rädd att mista den nya. Han vill inte bli kontrollerad så det är väl därför som han reser ändå?

jag förstår inte riktigt? Bo ihop innebär väl ändå inte att ni ska dela rum?
Att bo på samma hotell eller hostel går väl, men inte förväntas ni väl bo ihop?

Hans bekymmer med sin sambos svartsjuka är hans problem.
 
Sv: Det blir bättre

Och jag måste sätta dotterns behov framför mina egna behov i dagsläget.
Men är det inte precis vad du gör om du lämnar dottern till sin pappa medan du åker själv till Sverige och planerar och ordnar för er framtid?
Hon får egentid med sin pappa och du fixar ett bra liv åt er.

Och mitt ex kan bli riktigt elak om han vill ...

Mot dottern också?
Om det är så så är det hennes pappas problem.
Du kan inte skydda henne mot det.
Hon kommer förr eller senare att upptäcka det på egen hand och be honom flyga och fara.
Samtidigt med det så kommer hon också att tycka att du har det bäst utan honom.

Vem behöver någon som kan vilja bli elak?
Usch en så trist egenskap.
Jag för min del gör allt för att undvika elaka människor.
Ju längre ifrån desto bättre.
 
Sv: Det blir bättre

Men hur gammal är dottern? I Sverige kan man få ersättning för vård av sjukt barn tills de är 12 år gamla.

Själv har jag inget minne av att jag stannade hemma när tolvåringen var förkyld och liknande åkommor, och det gör inte mina kollegor heller.

Vid allvarliga och livshotande sjukdomar gäller andra - betydligt mer generösa - regler i Sverige, men så illa är det ju tack och lov inte med din dotter.
 
Sv: Det blir bättre

Han tror att han finns där för dottern när han har träffat henne varje morgon förra veckan...den här veckan kommer bli en svår test. Vi ska gemensamt åka på tävling med dottern. KLubben ordnar en buss till en stortävling och vi reser tillsammans...Och ska bo tillsammans. Han säjer att han har problem att möta mig :-( trots att hans nya inte ens kommer att vara i närheten. Han tror att det kan göra att hans nya kastar ut honom eftersom hon är så svartsjuk och kontrollerande. Jag sa att då ska han givetvis inte åka, men han gör det ändå. Han är så rädd att mista den nya. Han vill inte bli kontrollerad så det är väl därför som han reser ändå?

Ta dig ur triangeldramat! Det låter som om du fortfarande är kvar i det. Jag tror att du VILL att han ska åka för att se hur hon reagerar.

Men håll dig för god för det. Spela inte med i deras drama och låt inte honom skapa drama med dig. Varför låter du honom prata med dig om sina tankar i det nya förhållandet?
 
Sv: Det blir bättre

Ja eller hur?

TS:
Du är inte hans mamma som han kan åka hem till och anförtro sina kärleksproblem.
 
Sv: Det blir bättre

Ja, lite så. I det läget måste man försöka hålla sig iskall och bara förklara att det där får han ta med någon annan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
949
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 496
Senast: Grazing
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 602
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 711
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp