Bukefalos 28 år!

Det här med citat

Det är väl klart det är. Det är ju hans "varumärke"

Han lever på att häva ur sig sånt och coacha folk till att bli bättre människor....

En floskelmaskin bland andra. Fast han tjänar sina pengar på det.
Så uppfattade jag det också när jag tittade på hans sida nu. Flosklerna är en del av hans varumärke.
 
Eller så är de allergiska mot all Share-skit på facebook. ;)

8b1d09e4b1f046a5d98bb6b57ac5d44a7bbddec1fc63866ce14dc403edf8b960.jpg
 
Jag har lite svårt att tolka din smiley. Gillar du inte bilden eller vad den representerar eller skämtet?
Inget fel på bilden, :yuck: för att den ligger så nära verkligheten. (Jag ser en del desperata insamlingar till döende barn med svåra sjukdomar i mitt flöde, utländska vänner delar dem. Och man har ingen aning ifall fallen är sanna och om de är det, att deras liv ska vara beroende av upprop på fb).
 
Det är väl klart det är. Det är ju hans "varumärke"

Han lever på att häva ur sig sånt och coacha folk till att bli bättre människor....

En floskelmaskin bland andra. Fast han tjänar sina pengar på det.

Vi ska inte gå in på vad jag har lust att göra med den där bumerangen... :cautious:
 
Det är ju inte ett nytt fenomen, sådant hölls det ju på med redan på Lunarstorm :D

Mamma gillar och delar en del Gunnarsson-saker när det dyker upp nåt som stämmer in på en situation hon hamnat i just då. Hon känner sig stärkt av att bli påmind om att tänka annorlunda än hon gör och mår bra av det så jag störs inte alls av det. Hon brukar skriva nån kommentar om varför hon delar det och varför det stämde på henne så det blir ju lite mer substans.
Skulle var och varannan person sitta och posta sådant skulle jag bli knäpp.
 
Det är väl klart det är. Det är ju hans "varumärke"

Han lever på att häva ur sig sånt och coacha folk till att bli bättre människor....

En floskelmaskin bland andra. Fast han tjänar sina pengar på det.
Finns det ingen gräns då? Han kan omöjligt ha varit först med det där citatet. Kan jag skriva

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder
Milosari

Eller detta

Man lever bara en gång. Men om man gör det rätt, räcker det med en gång
Milosari (egentligen Mae West)

Eller

Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket
Milosari (Churchill)
 
Finns det ingen gräns då? Han kan omöjligt ha varit först med det där citatet. Kan jag skriva

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder
Milosari

Eller detta

Man lever bara en gång. Men om man gör det rätt, räcker det med en gång
Milosari (egentligen Mae West)

Eller

Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket
Milosari (Churchill)
Spelar det någon större roll? Du får väl googla och se om du hittar det på andra ställen eller så struntar du helt enkelt i det och går vidare i livet med ett bekymmer mindre.
 
Finns det ingen gräns då? Han kan omöjligt ha varit först med det där citatet. Kan jag skriva

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder
Milosari

Eller detta

Man lever bara en gång. Men om man gör det rätt, räcker det med en gång
Milosari (egentligen Mae West)

Eller

Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket
Milosari (Churchill)
Tja, vad vet jag.

fast jag tänker att om han brutit ut det ur någon av sina föreläsningar eller någon skrift han författat så torde de vara hans ord?

Att kidnappa kända citat och göra till sina egna är inte OK. Men mindre unika? Få saker man säger är helt nya under solen. Jag tror att vi för det mesta upprepar sådant vi hört. :)

Själv snor jag frekvent de kluriga formuleringar jag hör. Antagligen har jag trott att jag formulerat en del själv. Sällan är man så briljant som man själv tror :rofl:


"det som är självklart är klart bara för en själv!"
(Karin Mattsson Weibjer)
 
Tja, vad vet jag.

fast jag tänker att om han brutit ut det ur någon av sina föreläsningar eller någon skrift han författat så torde de vara hans ord?

Att kidnappa kända citat och göra till sina egna är inte OK. Men mindre unika? Få saker man säger är helt nya under solen. Jag tror att vi för det mesta upprepar sådant vi hört. :)

Själv snor jag frekvent de kluriga formuleringar jag hör. Antagligen har jag trott att jag formulerat en del själv. Sällan är man så briljant som man själv tror :rofl:


"det som är självklart är klart bara för en själv!"
(Karin Mattsson Weibjer)
Ja att använda kända och okända citat opponerar jag mig inte alls mot. Utan att man inte talar om vart det kommer från eller ännu värre skriver dit sitt eget namn.
 
Vad man får och inte får har ju att göra med sammanhanget. Att citera utan källa gör att din uppsats blir underkänd i akademiska sammanhang. Att citera och inte ens ange att det är ett citat är i akademiska sammanhang ännu värre och är fusk = du kan bli avstängd. Att sno någons text kan vara brott mot upphovsrätt - t ex om du snor delar av en dikt eller låttext och låtsas att det är ditt eget verk. Om det är bild och text kan det väl även vara brott mot copyright ( ej mitt expertområde - rätta mig gärna om jag har fel ). Att sno ett välkänt citat av ngn som varit död länge och sätta sitt namn under det är ju mest bara töntigt och bygger ju helt på att man antar att mottagaren saknar allmänbildning. Likaså att ta ett talesätt eller ordspråk och sätta sitt namn under.
Om man sedan tycker det är kul att hitta på egna mer eller mindre originella visdomsord och sprida dessa på nätet ...så är det väl en 'konstart' man kan utveckla antar jag ...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 440
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 120
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Jag har en kollega som är väldigt missnöjd med att hen inte längre får göra som hen vill på jobbet. Med tidigare chef fick hen komma och...
Svar
11
· Visningar
2 182
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 509
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp