Bukefalos 28 år!

det var nära ögat!

beauspirit

Trådstartare
bokstavligen. min häst har fått ett sår (kan vara broddspark men det är lixom inte svullet eller en bula runt omkring osv som det skulle blivit om han fått en hård spark)
det är precis kanske 2 cm under ögat, 2 cm ovanför sidostyckena på tränset.
jag är så glad att det inte träffade ögat, då hade jag kanske haft en halvblind häst :cry:.

iallafall har jag hade jag på lite jodopax och idag lite hästsalva. det kommer in smuts i såret (små högrejs har kommit in) men vill lixom inte pilla för att få ut det heller det är han ju inte sådär jättepositiv mot :smirk:.

hur ska jag göra med smutsen?
 
koksaltlösning massa å försök skölja såret så du får de rent.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: mackan
·
Hästvård För 2 veckor sedan trampade min häst ner i marken när vi var ute i skogen och red. Det lämnade ett fult sår på benet som jag sedan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 673
Hundhälsa Min hund (kastrerad Beauceronhanne, 10 år) har en tumör under svansen, precis nedanför analöppningen. Två veterinärer har tittat, den...
Svar
4
· Visningar
3 973
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
3 733
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp