Bukefalos 28 år!

Detta eviga sadelproblem!

mimosan

Trådstartare
Om det finns en annan tråd med svaren jag söker får ni gärna hänvisa mig dit.

Jag kräks på att leta, prova, köpa, byta, sälja sadlar!

Min häst gick ner mycket i vikt när jag köpte honom. Han har fått en lite annorlunda form på ryggen.. Så nu är vi där igen. Att vi sedan måste lägga till min eeeeeenoooorma rumpa (stl 46) och letandet blir inte direkt lättare.

Funderar på att helt ge upp detta med bomsadel, det blir så attans fel när det blir fel. Jag har provat en bomlös sadel, med förra hästen, en Knights Bareback, som jag verkligen inte gillade.

Det vill jag ha är: En sadel för en häst som har xvid bom nu, 105 grader, ungefär. Hans rygg är svängd, inte extremt svängd, men svängd. Normal manke. Sadeln ska passa mig, vuxen ryttare, stor rumpa. Jag vill sitta "stabilt" i sadeln, har kollat på akademiska sadlar, men de tilltalar mig inte. Djupt säte vill jag ha.


Jag vill ha en bra sadel som ger min häst bra avlastning och mig en bra och stabil sits.

Egna erfarenheter mottages tacksamt.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 154
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
894
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Jeps
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp